וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הכנסת תצביע על הארכת זיכיון ערוץ 10

5.1.2015 / 10:39

הדיון בכנסת בהצעת חוק הרשות השנייה להארכת זיכיון ערוץ 10 בשישה חודשים יתקיים היום בצהריים לאחר שההצעה אושרה אתמול בממשלה. גם קשת ורשת יזכו להפחתת מחויבויות תוכן בחצי השנה הקרובה

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

הדיון בכנסת בהצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להארכת זיכיון ערוץ 10 בשישה חודשים יתקיים היום בצהריים (שני) לאחר שההצעה אושרה אתמול בממשלה. המליאה צפויה להעביר אותה להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והחינוך ולהצביע עליה בהליך מזורז, זאת בעקבות הוראת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין.

ההחלטה של וינשטיין להורות על הארכה נוספת וזמנית של זיכיון ערוץ 10 הגיעה לקראת מועד פקיעת הזיכיון שלו בשבוע שעבר, ומטרתה לאפשר לו לפעול כסדרו עד תום מערכת הבחירות והקמת ממשלה חדשה, ולא להותיר את הצופים הישראליים עם חברת חדשות מסחרית אחת. לקראת תום הזיכיון הסתמן כי ערוץ 10 לא היה זכאי לקבלת רישיון מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שיאפשר לו לשדר 15 שנים, זאת כיוון שלא שילם חובות דמי זיכיון של 36 מיליון שקלים ולא הציג מבנה בעלות יציב ואיתנות פיננסית. הערוץ גייס אמנם הלוואות לכיסוי החובות, אולם הן יוענקו לו רק בתנאי שיעמוד ביתר תנאי הרישיון.

בהצעת החוק שנוסחה על ידי משרד התקשורת נמתחת ביקורת על ערוץ 10 והתנהלותו שהביאה כבר כמה פעמים בשנים האחרונות לשינוי חקיקה לטובת המשך פעילותו. "הממשלה, המחוקק, והרשות השנייה נחלצו לסייע לערוץ מספר פעמים ובכלל כך בדרך של תיקון חוק הרשות השנייה ועל אף תיקונים אלה ערוץ 10 אינו מקיים את מלוא מחויבויותיו על פי הוראות החוק", נכתב בהצעה. "כללי המועצה והוראות הזיכיון ובנוסף בעת הזו, אינו עומד בתנאים למעבר מזיכיון לרישיון. חרף זו, החלופה לפיה תופסק בעת הנוכחית פעילותו של ערוץ 10 וחברת החדשות הפועלת במסגרתו וייוותר ערוץ מסחרי יחיד וחברת חדשות מסחרית יחידה בישראל, על כלל המשמעויות הכרוכות בכך ובמיוחד בתקופת בחירות, מטה את הכף לתיקון חקיקה נוסף בעת הזו", לשון הצעת החוק.

התיקון לחוק קובע לצד הארכת הזיכיון, כאמור, בחצי שנה, הפחתה במחויבויות ההשקעה בתוכן (חדשות וסוגה עילית) לסכום של כ-130 במקום כ-280 מיליון שקל בשנה שהיה עד כה. גם זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יזכו להפחתת מחויבויות תוכן בחצי השנה הקרובה במסגרת השוואת תנאים. זכיונם של רשת וקשת לא הוארך, באופן דומה, והוא מסתיים בשנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully