וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: זיכיון ערוץ 10 יוארך בחצי שנה

5.1.2015 / 12:39

(עדכון) ח"כ אלקין: "אין ספק שלא מדובר בהצעת חוק אידאלית שמאזנת באופן מלא את צרכי השוק, אלא בהצעה שמייצרת גשר למצב חירום, שיאפשר לערוץ 10 לחצות את הגשר הזה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 16:01)

הצעת התיקון לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להארכת זיכיון ערוץ 10 בחצי שנה אושרה היום (שני) פה אחד בכנסת. בהצעה תמכו 11 ח"כים ללא מתנגדים. יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך התרבות והספורט שהכינה את ההצעה, ח"כ זאב אלקין, הציג את ההצעה ואמר: "הנסיבות שנוצרו הובילו לכך שעל אף שמדובר בתקופת בחירות שבה הכנסת מרסנת את עצמה, לא היה מנוס מלהביא את הסוגיה לפתחו של המחוקק. החלופה לפיה תופסק בעת הזו פעילות ערוץ 10, יוחשך המסך, ויוותר ערוץ מסחרי אחד, היא חלופה שאינה התקבלה על הדעת. אין ספק שלא מדובר בהצעת חוק אידאלית שמאזנת באופן מלא את צרכי השוק, אלא בהצעה שמייצרת גשר למצב חירום, שיאפשר לערוץ 10 לחצות את הגשר הזה".

לפני כן, עוררה ההצעה דיון סוער במליאה. "כל מי שטוען שהממשלה הקודמת או הנוכחית בראשות נתניהו מתנכלת או חותרת לסגירתו של ערוץ 10 אינו יודע מה הוא שח", אמר חבר הכנסת יובל שטייניץ, שהתייחס להצעה בשם הממשלה. "אמירה כזו פשוט סותרת את העובדות הידועות לכל, כולל לאנשי ערוץ 10, שפעמיים - גם ב-2009 וגם ב-2012, הערוץ הזה המשיך להתיים לפעול ולשדר רק בזכות התגייסות שלי כשר האוצר וממשלת הליכוד כדי לאפשר לו להמשיך ולפעול. ראש הממשלה נתניהו הוא דמוקרט אמיתי, הוא איננו בעד סגירת ערוצים כפי שהוא איננו בעד סגירת עיתונים או תחנות רדיו. אנחנו בעד פלורליזם תקשורתי".

שטייניץ הוסיף: "יש כאן אנשים אחרים בבית הזה שהעיזו להעלות בדעתם את הרעיון המופרך של לסגור עיתון בחקיקה ולמנוע בעיתון שנקרא להם שמצדד מדי בימין או בנתניוה למנוע ממנו להתקיים ומאנשים שהם חלקם דלת הארץ לקבל עיתון בחינם. זו לא דרכנוף אחנו לא רוצים לסגור ושם עיתון ולהחשיך שום ערוץ בין אם הוא נגדנו או בעדו. לא תמיד ליקקנו דבר מערוץ 10, אבל גם לא מערוצים אחרים".

קשת ורשת יזכו להפחתת מחויבויות

ח"כ אחמד טיבי אמר שלמרות תכניו של הערוץ, גם הוא יתמוך בהמשך פעילותו. "יש לי ביקורת רבה על התכנים בערוץ 10 כמו למשל האיסלמופוביה שערוץ 10 מקדם באמצעות כתבות של צבי יחזקאלי, ומקודמות באופן אגרסיבי על ידי הערוץ. הן מניפולציות שקופות שקוממו את כל הציבור הערבי בארץ והמסר שלהם מסוכן", אמר. "יש טעויות שצריך לתקן כמו לשדר יותר תכנים לציבור הערבי. למרות הביקורת שיש לי על הערוץ, אני כדמוקרט נאבק כדי שהערוץ הזה ימשיך לשדר".

התיקון לחוק קובע לצד הארכת הזיכיון, כאמור, בחצי שנה, הפחתה במחויבויות ההשקעה בתוכן (חדשות וסוגה עילית) לסכום של כ-130 במקום כ-280 מיליון שקל בשנה שהיה עד כה. גם זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יזכו להפחתת מחויבויות תוכן בחצי השנה הקרובה במסגרת השוואת תנאים. זכיונם של רשת וקשת לא הוארך, באופן דומה, והוא מסתיים בשנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully