וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קול ישראל: להקפיא ועדת האיתור למינוי מועצת תאגיד השידור הציבורי

6.1.2015 / 14:53

במכתב ששלחו ליועמ"ש ויינשטיין, מסתמכים העובדים על תקדים ערוץ 10, וטוענים כי "שיקולי בחירות עשויים להשפיע על אופן פעילות הוועדה"

תחת – מפורקים – מחאת אנשי קול ישראל.
מתוך כרזת מאבק עובדי "קול ישראל"

עובדי "קול ישראל" ממשיכים את מאבקם ביישום הרפורמה ברשות השידור. העובדים פנו הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, לכנ"ר, ליועץ המשפטי לכנסת ולמשרד המשפטים בדרישה להקפיא באופן מיידי את כל פעילות ועדת האיתור למינוי מועצת תאגיד השידור הציבורי ומינוי יו"ר למועצת תאגיד השידור הציבורי, זאת כיוון שמדובר בתקופת בחירות. העובדים מסתמכים על הוראת היועמ"ש מהשבוע שעבר על הקפאת ההליכים הרגולטורים הנוגעים לערוץ 10 מאותם טעמים ממש.

מטרת הוועדה שהוקמה היא לגבש המלצות אשר יועברו לשר המשפטים לאיוש תפקידי המפתח בתאגיד השידור הציבורי, לרבות מועצת תאגיד השידור הציבורי ויושב ראש המועצה, אשר בתורם עתידים למנות את יתר בעלי התפקידים בתאגיד.

במכתב ששלח בא כוחם של העובדים, עו"ד חגי קלעי, מפרטים העובדים את הנימוקים בגינם יש להקפיא את פעילות הוועדה: "לא יכולה להיות מחלוקת כי מינויה של מועצת תאגיד השידור הציבורי, ובפרט, מועצת תאגיד השידור הציבורי הראשונה, הוא הליך בעל משמעות לאומית ממדרגה ראשונה, העתיד להשפיע על אופי השידור הציבורי לדורות הבאים. זאת ועוד, המועמדים השונים עתידים להיות בעלי תפקידי מפתח בעיצוב דעת הקהל הציבורית, וודאי שיש עניין רב לממשלה ונציגיה באופן איוש התפקידנים האמורים. במילים אחרות, לא בלבד שאין מדובר במינוי שהוא מקצועי בעיקרו, אלא שמדובר במינוי שהחשש כי יושפע משיקולים זרים גבוה ביותר, ואשר ראוי שיעשה רק במצב בו יש לממשלה, לשר הממונה ולועדה את אמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully