וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן שובל קרא לחקור את אנשי הארץ, עוקביו קראו לרצוח אותם

11.1.2015 / 17:24

רונן שובל, המתמודד ברשימת "הבית היהודי", קרא ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את עיתון הארץ בגין כרזה שעיצבה אחת העובדות בעקבות הפיגוע ב"שארלי הבדו". עוקביו בפייסבוק מעדיפים שיתבצע בעיתון רצח, או פיגוע לכל הפחות

יושב ראש תנועת אם תרצו, רונן שובל, בהפגנה מול ביתה של נעמי חזן בה הם זורקים את דו"ח גולדסטון לפח, אפריל 2011. עומר מירון
"יושב בול"./עומר מירון

סטטוס בפייסבוק של יו"ר תנועת "אם תרצו" רונן שובל המתמודד ברשימת "הבית היהודי" ובו קרא ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את אנשי עיתון הארץ בגין הסתה - גרר עשרות תגובות נאצה והסתה נגד אנשי העיתון, בהן גם קריאות לבצע במערכת הארץ "רצח עיתונאים כמו בצרפת".

מה שעורר את זעמו של שובל היה איור שהופיע בפרוייקט שיזם העיתון בשם "מחווה אישית", ובו מעצבים ומעצבות בעיתון איירו כרזות לאחר הפיגוע שאירוע בשבוע שעבר במערכת העיתון "שארלי הבדו". באיור, מאת נועה אולחובסקי, נעשתה הקבלה בין מספר העיתונאים שנהרגו בפריז על ידי הטרוריסטים, לבין מספר העיתונאים שנהרגו בשנה החולפת בעזה על ידי כוחות צה"ל.

"ההסתה הזו שעיתון הארץ מקדם מתאימה לביטאון החמאס, זו בדיוק הנקודה שבה חופש הביטוי נעצר - כשהוא מעודד טרור", כתב שובל. "לכן, על היועץ המשפטי לממשלה להורות מיד על פתיחת חקירה בחשד לעבירה על חוק העונשין. נראה כי סעיף 103 לחוק העונשין 'תעמולה תבוסתנית', יושב בול על המקרה הזה". בעקבות דבריו, כאמור, קראו עוקביו של שובל בפייסבוק קריאות נאצה מגוונות, בהן "צריך לעשות להם מה שהמחבלים עשו להם בצרפת", "למה אין פיגוע בעיתון הארץ", תנו למחבלים לחסל אותם" "עיתון הארץ הוא המקום שהמחבלים היו צריכים להיכנס".

ממערכת "הארץ" נמסר כי "כל האיורים שפורסמו בפרויקט הם מחווה אישית של מעצבים בעיתון, ולא מערכתית, וכך בדיוק גם הוצגו. מתמיה שבמסגרת הדיון העולמי על חופש הביטוי והעיתונות, ובזמן שעיתונאים נהרגו על קיומה של זכות זו, דורשים גולשים מ'הארץ' לצנזר כליל איור שתוכנו לא נראה להם. זו זווית הראייה האישית של המאיירת, בדיוק כפי שהקריקטורות שפורסמו ב'שארלי הבדו' ביטאו את דעתם של המאיירים שעבדו שם, ואף שהיו פרובוקטיביים ועוררו את זעמם של רבים, הם פורסמו בכל זאת בשם חופש הביטוי. תפקידה של קריקטורה, או כל מסר ויזואלי אחר, הוא לעורר מחשבה ודיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully