וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטלבאום דורש צו מניעה להשעייתו: "מנסים להשתלט לי על התכנית"

12.1.2015 / 11:36

בצו הוא מאשים את השניים בניסיון "להשתלט על התכנית שתחת עריכתו" ולהדיח אותו בפועל מהרשות - צעד שלטענתו כבר החל עם שינויים בתכנית שאותה הוא עורך בחודשים האחרונים, ורומז כי פעילותם נועדה להביא להם מינויי קבע בתאגיד החדש, וכי זה מה שמניע אותם נגדו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: אילוסטרציה)/מערכת וואלה!, צילום מסך

פחות משבוע מאז השעייתו ומשה נסטלבאום, עורך "פוליטיקה" שהוצא לחופשה בגין אימייל זדוני שיוחס לו, פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה כי יוצא צו מניעה נגד העורך הראשי הזמני של רשות השידור יונה ויזנטל ומנהלת חטיבת החדשות איילה חסון. בצו הוא מאשים את השניים בניסיון "להשתלט על התכנית שתחת עריכתו" ולהדיח אותו בפועל מהרשות - צעד שלטענתו כבר החל עם שינויים בתכנית שאותה הוא עורך בחודשים האחרונים, ורומז כי פעילותם ברשות השידור נועדה להביא להם מינויי קבע בתאגיד החדש, וזה מה שמניע אותם נגדו.

נסטלבאום הושעה לאחר שעקבות של אימייל שהופץ והשמיץ בכירים ברשות הובילו אליו. האימייל היה חתום בכינוי האנונימי "גרון עמוק" והוא קרא לנמעניו להעביר לידו "חומר מפליל" על יונה ויזנטל, איילה חסון, שמעון אלקבץ, יעקב אילון וכן אודות הכנ"ר דוד האן. האימייל היה אנונימי כביכול - אולם הגדרת ברירת המחדל של שם השולח הייתה "משה נסטל" - מי שנחשב למקורב להנהלת הרשות המודחת בראשות יוני בן מנחם. נסטלבאום הושעה עד לבירור הנסיבות במסגרת שימוע, ועד אשר יוכרע האם הוא עומד מאחוריו או שמא גורם כלשהו ברשות מנסה להפליל אותו.

בבקשה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות משרד עורכי-הדין שוורץ-נרקיס ופרקליטיו עוה"ד אורון שוורץ ויוגב נרקיס כותב נסטלבאום כי כבר ביום חמישי בצהריים הוא הגיש תלונה ביחידת ההונאה של משטרת ישראל וביקש כי אנשי היחידה החוקרת ישללו את האפשרות כי האימייל נשלח מאחד מחשבונותיו. הוא מציין כי לא כתב ולא שלח מעולם את הודעת הדוא"ל המיוחסת לו והודעה זו לא יצאה מאף לא אחת מתיבות הדוא"ל שברשותו. "השם 'משה נסטל' הצמוד לתיבת דואל בלתי מוכרת של חשבון ג'ימייל הייתה אמורה להדליק נורה אדומה אצל מנהל מקצועי הפועל בתום לב, ואולם במקרה זה, פעל העורך הראשי תוך היעדר לרצון ולו המינימאלי לברר את מידת זיקתה של הודעת האימייל שייחס לנסטלבאום, תוך שהוא דואג שהחלטתו תתפרסם ברבים וזאת כדי להשפילו ולבזות את נסטלבאום ששימש בעשור האחרון ארבע פעמים כמנהל חטיבת החדשות", נכתב בבקשה לצו המניעה.

לפי נסטלבאום, הניסיון להדיחו נובע מרצונם של העורך הראשי הזמני ומנהלת החדשות "להשתלט על התוכנית ולבצע בה ככל העולה על רוחם", כך לפי הבקשה לצו. הוא טוען כי ההחלטה לבטל פינה קבועה בהשתתפות אבי רצון ושלום ירושלמי ולהפוך אותם למרואיינים רגילים בתכנית, החלטה שהתקבלה בעת היעדרו, "הוכיחה כי שיקולים עיתונאיים אינם נר לרגלי ויזנטל וחסון, וכי שיקולים אישיים בהם כאלה שיקבעו אותם לתפקיד לטווח ארוך הם שמנחים אותם במקרה זה". עוד הוא מבקר את מנהליו וכותב כי "הדבר נעשה תוך ניצול היעדרו ומתוך רצון לרצות את השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור השר גלעד ארדן, שמינה אותם באורח זמני לתפקיד, וכי בכדי שמינויים יהיה קבוע, בחרו בצעד זה".

מרשות השידור נמסר: "תגובת רשות השידור תימסר לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully