וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך הזהב: כל העולים לשלב הגמר בתחרות פרסי הטלוויזיה

12.1.2015 / 16:52

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה פרסמה את רשימת העולים לשלב הגמר בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2014, כאשר קשת ו-HOT מובילות עם מספר המועמדויות. הטקס יתקיים על רקע פרישתם בזעם של חלק מהמתמודדים, ועל סירוב הזכייניות לשדר אותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה פרסמה את רשימת העולים לשלב הגמר בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2014, כאשר HOT עם מספר המועמדויות הרב ביותר - 15. הטקס יתקיים על רקע פרישתם בזעם של חלק מהמתמודדים

אחרי HOT מתייצבת קשת עם 15 מועמדויות, רשת עם 8 מועמדויות, yes והטלוויזיה החינוכית עם 7 מועמדויות כל אחת, ערוץ 10 עם 6 מועמדויות, הערוץ הראשון עם 5 מועמדויות והערוץ היהודי ישראלי עם מועמדות אחת.

טקס הענקת פרסי האקדמיה לטלוויזיה, המקבילה הישראלית לפרס ה"אמי" האמריקאי, יתקיים זו השנה ה-12 ברצף כאשר יחולקו 21 פרסים בקטגוריות שונות יוענקו השנה ליוצרים, שחקנים, סדרות ותכניות בקטגוריות שונות בהם סדרות דרמטיות וקומיות, סדרות תעודה, סדרות ילדים ונוער, תכניות אקטואליה וחדשות, תכניות בידור, אירוח ומגזין. הוא יתקיים ב-13 בפברואר ברידינג 3 בתל-אביב.

ברקע: פרישות בזעם וסירוב לשדר את הטקס

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בתקופת הגשת המועמדויות פרץ משבר חריף מאחורי הקלעים של כאשר עוד ועוד גופי שידור ביטלו השתתפות של תכניות שהגישו - במחאה על החלטות הסיווג של האקדמיה.

לאחר שהאקדמיה סירבה להכיר כתעודה בתכנית "ברוורס" של קשת והתכנית "אומרים שהיה פה" של הטלוויזיה החינוכית – משכו גופי השידור, כל אחד בנפרד, את השתתפות הסדרות בתחרות. בנוסף החליטו "גיל הפקות" וערוץ 10 למשוך את "בייבי בום" מהתחרות, והזכיינית רשת משכה את "שש אמהות" מאותן סיבות.

גם השנה הטקס לא יועבר בשידור חי משום שאף אחד מגופי השידור הישראליים לא מוכן לשדר אותו. באקדמיה מסרו בהקשר זה כי " צר לנו שגופי השידור לא מצאו נכון להרים את הכפפה ולהיות שותפים בהפקת האירוע, שהוא יום חגה של תעשיית הטלוויזיה ומהווה פלטפורמה לקידום היצירה הטלוויזיונית האיכותית".

המועמדים: הדרמה הטובה ביותר תהיה של HOT

בקטגוריית הדרמה היומית מתחרות בניהן רק שתי סדרות, שתיהן של HOT: "זגורי אימפריה" ו"מתים לרגע". יתר הדרמות יתחרו בקטגוריה נפרדת: "אחת אפס אפס", "איש חשוב מאוד", "המקוללים", "פלפלים צהובים" ו"תא גורדין". בקטגוריית הסדרות הקומיות שולטת זכיינית ערוץ 2 קשת, עם חמש מתוך ארבע המועמדויות: "הפרלמנט", "פולישוק", "רמזור" ו"70 מיליון סיבות לאושר". עוד בקטגוריה "מי נתן לך רישיון?" של ערוץ 1.

אין הפתעות בקטגוריית הריאליטי, בה יתחרו "האח הגדול", "the voice", "המרוץ למיליון", "מאסטר שף" ו"משחקי השף". בקטגורית הדוקו ריליטי יתחרו "בואו לאכול איתי", "בוליווד", "היחידה", "מחוברים פלוס" ו"רויאל שף". נציגויות מגוונות בקטגוריית תכניות האקטואליה, בה מתחרות השנה "המערכת", "אורלי וגיא", "המקור", "עובדה" ו"רואים עולם".

עוד באותו נושא

טקס פרסי הטלוויזיה קורס: גם קשת עושה רוורס

לכתבה המלאה

צפו ברשימת המועמדים המלאה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully