וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הטלוויזיה: אורלי וגיא פרשו מהתחרות לאחר שהבינו שההפסד מובטח

14.1.2015 / 10:45

לרשימת התכניות שפרשו מטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה מצטרפת גם "אורלי וגיא", שפורשים במחאה על שיבוצם בקטגוריית אקטואליה ותחקיר. "איננו מוכנים להתחרות מדי שנה בתכניות שתקציבן גדול במאות אחוזים בשלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתמונה: לא אורלי וגיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאוריית הדומינו בפעולה: אורלי וילנאי וגיא מרוז ביקשו לפרוש מתחרות פרסי הטלוויזיה של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ולא להשתתף בה יותר בעתיד, כל עוד הם מסווגים בקטגוריית תכניות האקטואליה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. צמד המגישים טוען כי "הערבוב הקיים בקטגוריית אקטואליה' בין תכניות אירוח מסוג 'אורלי וגיא', תכניות תחקיר מסוג 'עובדה' ו'המקור' ותכניות אקטואליה אחרות מז'אנרים נוספים "מייצר תחרות שאין לה שחר".

אין ז והפעם הראשונה שאורלי וגיא מלינים על השיבוץ. בשנים קודמות הם פנו לאקדמיה והציעו לפתוח קטגוריה נוספת של תכניות אירוח שתאפשר לתכנית מסוג "אורלי וגיא" להתמודד מול תכניות דומות לה, בראייתם. "בסיטואציה הקיימת, אנו חשים כי דנתם אותנו לתחרות אבודה מראש", כתבו לאקדמיה במכתב אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה.

השנה שובצה "אורלי וגיא" מול "המערכת", "המקור", "עובדה" ו"רואים עולם". על כך אומרים השניים: "אנחנו גאים מאוד בתכניתנו, אבל איננו מוכנים להתחרות מדי שנה בתכניות שתקציבן גדול במאות אחוזים בשלנו, שמשודרות בשעות הפריים-טיים ולא בשעות הבוקר, ושאין כל דרך להשוות בין התכנים המשודרים בהן לבין התכנים המשודרים בתכניתנו".

השנה בפרסי האקדמיה: פרישה אחר פרישה

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בתקופת הגשת המועמדויות פרץ משבר חריף מאחורי הקלעים של כאשר עוד ועוד גופי שידור ביטלו השתתפות של תכניות שהגישו - במחאה על החלטות הסיווג של האקדמיה.

לאחר שהאקדמיה סירבה להכיר כתעודה בתכנית "ברוורס" של קשת והתכנית "אומרים שהיה פה" של הטלוויזיה החינוכית – משכו גופי השידור, כל אחד בנפרד, את השתתפות הסדרות בתחרות. בנוסף החליטו "גיל הפקות" וערוץ 10 למשוך את "בייבי בום" מהתחרות, והזכיינית רשת משכה את "שש אמהות" מאותן סיבות.

גם השנה הטקס לא יועבר בשידור חי משום שאף אחד מגופי השידור הישראליים לא מוכן לשדר אותו. באקדמיה מסרו בהקשר זה כי "צר לנו שגופי השידור לא מצאו נכון להרים את הכפפה ולהיות שותפים בהפקת האירוע, שהוא יום חגה של תעשיית הטלוויזיה ומהווה פלטפורמה לקידום היצירה הטלוויזיונית האיכותית". תגובת האקדמיה לפרישתם של וילנאי ומרוז מהתחרות טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully