וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור הלר יעיד בפני ועדת שייבאס לבחינת "צוק איתן"

14.1.2015 / 12:39

כתב חדשות 10 אור הלר הצטרף למשלחת הישראלית שטסה אמש למשרדי ועדת האו"ם בז'נבה, זאת למרות שבאופן רשמי מחרימה ישראל את הוועדה, כיוון שתפקידה הרשמי הוא "לחקור את פשעי המלחמה של ישראל"

המשלחת הישראלית לוועדת שאבאס. עמוד הפייסבוק של אור הלר, צילום מסך
המשלחת הישראלית לוועדת שאבאס/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אור הלר

כתב חדשות 10 אור הלר הצטרף למשלחת הישראלית שטסה אמש למשרדי ועדת האו"ם בז'נבה, כדי להעיד בפני ועדת שייבאס לבחינת מבצע "צוק איתן". באופן רשמי מחרימה מדינת ישראל את הוועדה, כיוון שתפקידה הרשמי הוא "לחקור את פשעי המלחמה של ישראל", אולם התארגנות פרטית הרכיבה את המשלחת שתחל בעדויות כבר הבוקר.

מי שגייס את הלר היא עורכת הדין עירית קאהן, לשעבר מנהלת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, ויחד עמו נסעו לז'נבה חמישה ישראלים נוספים, בהם ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין ומרכז המשק של קיבוץ נירים גדי ירקוני שנפצע קשה מפגז מרגמה ושתי רגליו נקטעו.

הלר טס לז'נבה מפריז, שם שהה בימים האחרונים לטובת סיקור אירוע האקטואליה בצרפת לאחר הפיגוע במערכת "שארלי הבדו" והמכולת הכשרה. בתשובה לשאלה מה יציג בפני חברי הוועדה אומר הלר, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מז'נבה: "אספר להם על מה שראיתי בחמישים יום בגבול עזה ובתוך עזה, אספר להם על הטרגדיה שפקדה את הדרום ודור שלם של ילדים שעם כל שריקה רצים לממ"ד. אני אספר על משגרים בבתי חולים, בבתי קברות ובתוך שכונת מגורים. אראה להם צילומי וידאו שצילמתי בתוך עזה המראים ירי RPG על טנק שהיה בסמוך אלי מתוך בית מגורים ואראה להם קטעי וידאו מחדשות 10 מכתבות שלי ושל כתבים אחרים כדי שיבינו מה עבר עלינו בקיץ האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully