וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ישראל באירלנד תקפה את האיסלאם - במשרד החוץ זעמו

14.1.2015 / 17:00

משרד החוץ הורה לשגרירות ישראל באירלנד למחוק באופן מיידי כרזה שהפיץ מתוך קמפיין אנטי-איסלאמי שנועד "להזהיר" את אירופה מפני השתלטות האיסלאם על תרבות היבשת; "מנוגדת לגמרי למסרים שמדינת ישראל מעבירה בעולם"

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, הארץ
אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה/הארץ, אמיל סלמן

דובר משרד החוץ הורה למנהלי המדיה החברתית של שגרירות ישראל באירלנד למחוק באופן מיידי מעמוד הטוויטר של השגרירות כרזה מתוך קמפיין אנטי-איסלאמי שנועד "להזהיר" את אירופה מפני השתלטות האיסלאם על תרבות היבשת. בכרזה נראית המונה ליזה עטופה בבורקה ואוחזת בידיה רקטה, ולצדה הכיתוב "ישראל עכשיו, פריז הבאה בתור". מתחת לתמונה נכתב כי "ישראל היא הגבול האחרון של העולם החופשי", ומעלה הוסיפו אנשי השגרירות את הכיתוב "אל תגידו שלא התרענו...". במשרד החוץ הורו לשגרירות להסיר את התמונה באופן מיידי, והבהירו כי המסר הקיצוני והאנטי-איסלאמי שלה אינו עומד בקנה אחד עם מדיניות משרד החוץ וכי מדובר ביוזמה פרטית.

זו לא פעם ראשונה, או שנייה, או שלישית, שאנשי השגרירות באירלנד מפרסמים ברשתות החברתיות מסרים קיצוניים שאותם הם נאלצים למחוק בהמשך לאחר הוראות מלמעלה. באחת מתקופות חג המולד עלתה לעמוד הפייסבוק של השגרירות תמונה של ישו ומריה עם הכיתוב: "מחשבה לחג המולד: אם ישו ואמו מריה היו חיים כיום, הרי שכיהודים ללא הגנה שגרים בבית-לחם הם היו נרצחים בלינץ' על ידי פלסטינים עוינים". הסטטוס נמחק וישראל פרסמה התנצלות בעקבותיו. בהזדמנות אחרת פורסם סטטוס לפיו "האו"ם הפך בעצמו לכלי נגד ישראל... לא יכלו לעשות את היטלר מרוצה יותר".

קמפיין איסלאמיזציה של שגרירות ישראל באירלנד. טוויטר, צילום מסך
קמפיין איסלאמיזציה של שגרירות ישראל באירלנד/צילום מסך, טוויטר

אשת השגריר: "לפעילים ישראלים פרו-פלסטיניים יש בעיות זהות מינית"

"הורתי להוריד מיד את הכרזה מפני שהיא מהווה מתקפה כוללת על המוסלמים ובכך מנוגדת לגמרי למסרים שמדינת ישראל מעבירה בעולם"

במשרד החוץ לא אמרו היום של מי הייתה אותה יוזמה פרטית לפרסום מסרים אנטי-אסלאמיים ירודים בעמוד השגרירות. שגריר ישראל באירלנד הוא בועז מודעי, וכתב הארץ ברק רביד כתב בבלוג שלו בעבר כי "מי שמוביל את הקו הפרובוקטיבי בשגרירות בדבלין אינו רק השגריר בועז מודעי, אלא רעייתו שמשמשת גם כסגניתו – נורית טינרי-מודעי". בעבר חשף ערוץ 10 התבטאות של טינרי-מודעי, אשר שלחה לדיפלומטים אימייל ובו טענה כי פעילים ישראלים פרו-פלסטיניים, המשמיצים את ישראל בחו"ל, פועלים ממניעים פסיכולוגיים ובהם "בעיות זהות מינית" והציעה כי המדינה תתקוף אותם באופן אישי בתקשורת.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "הורתי להם להוריד מיד את הכרזה מפני שהיא אינה תורמת בשום באופן את מדיניות ממשלת ישראל ומשרד החוץ. היא מהווה מתקפה כוללת על המוסלמים ובכך מנוגדת לגמרי למסרים שמדינת ישראל מעבירה בעולם. מהסיבה אני ומשרד החוץ הנחינו באופן מיידי את השגרירות להסיר את הכרזה הזו ולא לעשות בה יותר שימוש בשום מדיה".

אתה יכול לאשר או להכחיש שמי שעומדת מאחורי הכרזה זו שוב נורית טינרי-מודעי?

"אני לא עוסק בלדבר על על אנשים באופן פרטיקולרי. אולם ברור שמי שמייצג את ישראל בעולם לא יכול לקדם יוזמות פרטיות מסוג כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully