וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה מרקר חוגג עשור. צפו

וואלה! ברנז'ה

14.1.2015 / 17:37

בדה מרקר מציינים השבוע עשר שנים לגיליון הראשון של העיתון היומי המודפס ו-15 שנה להיווסדו של אתר האינטרנט. וואלה! ברנז'ה מפרגנת בהפצה של הסרטון, לא בלי גביית עמלת טראפיק

יח"צ - חד פעמי

בקבוצת הארץ-דה מרקר מציינים עשר שנים לגיליון הראשון של העיתון היומי המודפס שהושק חמש שנים לאחר שהוקם כעיתון אינטרנטי ומגזין חודשי, ומפרסמים סרטון יומולדת אינפורמטיבי שמספר את סיפור הקמת העיתון ואת ההיסטוריה שלו ומביא גם כמה פספוסים של האנשים שעומדים מאחוריו.

"הימים היו שיא בועת הטכנולוגיה וההשפעה של האינטרנט רק התחילה לתת את אותותיה בעולם העיתונות", מספרים בעיתון. "בתקופה של דעיכה בעיתונת הישראלית נתן דה מרקר זריקת אנרגיה גדולה להארץ, מספר המנויים של הארץ והפרסום בדה מרקר זינקו בעשרות אחוזים".

בקבוצת הארץ מסמנים את שנת 2008, שנת המשבר הכלכלי העולמי, כשנת מפנה באג'נדה של העיתון, בה עורכיו הגיעו למסקנה ש"עיתונות קלאסית, כזו שעוסקת רק בדיווח, מאפשרת לכלבי השמירה לנבוח אבל השיירה ממשיכה לנוע", ועברו "לעיתונות לוחמת ששמה למטרה לשנות לטובה את המציאות החברתית כלכלית בישראל". בעיתון החלו אז לקדם את הקמפיינים לקידום הערכים שלו כפי שהם משתקפים בו יום: בעד תחרותיות, מאבק בשחיתות, שקיפות, שוויון, וחיזוק האינטרס הציבורי.

"עיתונות אובייקטיבית משמרת את הכוח אצל החזקים והמושחתים"

בטקסט שפרסם השבוע גיא רולניק הוא התייחס לטענות נגד דה-מרקר על כך שהוא אינו עיתון אובייקטיבי, ושמטרותיו מסומנות מראש. "ריכוזיות גוברת במגזר העסקי ובשוק ההון והשחתה של הממשלה והרגולציה המחישו לנו את הסכנה הגוברת בעיתונות שעסוקה כל הזמן בחתירה לאובייקטיביות", כתב. "עיתונות אובייקטיבית היא לעתים קרובות מדי מה שמשמר את הכוח העודף האדיר של החזקים, בין שהם במגזר העסקי ובין שבממשלה. אובייקטיביות לא תאפשר העלאת רעיונות חדשים ושונים, ובעיקר לא כאלה שמשרתים ציבור רחב ומפוזר מול קבוצות אינטרסים. לסטטוס קוו, לקיים, יש תמיד אינרציה וכוח אדיר, שכמעט תמיד ישרתו את החזק, הריכוזי, המחובר ולעתים גם המושחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully