וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש הפרסום לאן

15.1.2015 / 10:43

עד כמה רגישים קוראי ישראל היום? החינמון סרב לפרסם מודעת פרסומת של המכללה להנדסה "אורט הרמלין נתניה", אשר רכשה מודעת עמוד שאמורה הייתה להופיע היום בעיתון, וזאת בנימוק של "פגיעה ברגשות הציבור" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה שלא פורסמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתון "ישראל היום" סרב לפרסם מודעת פרסומת של המכללה להנדסה "אורט הרמלין נתניה", אשר רכשה מודעת עמוד שאמורה הייתה להופיע היום בעיתון, וזאת בנימוק של "פגיעה ברגשות הציבור" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. המודעה עשתה שימוש בשפה העיצובית של הקמפיין הוויראלי "גם אני שארלי" ששימש אנשים בכל רחבי העולם כדי להביע מחאה על הפיגוע במערכת העיתון הצרפתי "שארלי הבדו" ועל המתקפה נגד חופש הביטוי.

במכללה ביקשו למחות באמצעות המודעה על כך שבעוד כשבוע ימים, עם תום הסמסטר, היא צפויה להיסגר בעקבות החלטה של המועצה להשכלה גבוהה. הנימוקים לסגירה: רמה אקדמית נמוכה, אי וודאות פיננסית ותלות רבה מדי ברשת "אורט ישראל". במכללה, שם לומדים כ-300 סטודנטים, מבקשים למחות על ההחלטה ולהביא אותה לידיעת הציבור.

את כרזת המחאה עיצבו אנשי המכללה בצבעים של שחור ולבן, תחת הכותרת בצרפתית "גם אני הרמלין", והקמפיין בהשקעה של כמה עשרות אלפי שקלים נשלח לפרסום של כמה ימים החל מהיום בשורת עיתונים ישראלים בהם "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" ו"הארץ". מבין כולם, היה זה "ישראל היום" שסרב לפרסם את המודעה בנימוק שהוא צפוי לפגוע ברגשותיהם של קוראי העיתון.

"אין לי שום דבר נגד ישראל הים ולא נגד אף עיתון, אבל אני חושב שכן היה מקום לפרסם את זה", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה איש יחסי הציבור מאיר סויסה, הממונה על הקמפיין של המכללה נגד סגירתה. "הרי במה המדובר כאן? בסך הכל בטייק-אוף לביטוי 'גם אני' בצרפתית. הכוונה הייתה לעורר עניין סביב הסוגיה, לא חלילה לפגוע באף אחד, ואני חושב ששיקול הדעת של העיתון במקרה הזה היה שגוי".

דוברת ישראל היום, לירון ורדי גלר, מסרה: "בעיתון מסרבים להתייחס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully