וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת הרשות השנייה: "היתרים לפיצול – לא חוקי ולא שוויוני"

19.1.2015 / 15:05

סוף לחלוקת התדרים ללא מכרז: מועצת הרשות השנייה אישרה את החלטת ועדת הרדיו וקבעה כי החל מעתה לא יינתנו היתרים נוספים לפיצול שידורים לתחנות הרדיו האזורי

אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
אוה מדז'יבוז/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מועצת הרשות השנייה קבעה היום (שני) כי לא ניתן להמשיך במתן היתרים לפיצול שידורים לתחנות הרדיו האזורי. בכך קיבלה המועצה את עמדת ועדת הרדיו, המכירה בכך שההיתרים לפיצול שידורים ניתנו עד כה רק לחלק מזכייניות הרדיו, אשר זכו להקצאה של תדר נוסף ממשרד התקשורת עקב קשיים טופוגרפיים תחילה, מייצרים קושי הן בהיבט של שיוויון בין הזכייניות השונות והן בשל חוסר ההתאמה בין מטרת ההקצאה המקורית לצורך שיפור קליטה לשידורים קיימים ולבין עצם השימוש שנעשה בתדר על ידי אותן התחנות – הוספת שידורים חדשים לקהלי יעד נוספים.

אי לכך, קבעה מועצת הרשות השנייה כי החל מעתה לא יינתנו היתרים נוספים לפיצול שידורים והזיכיונות הקיימים יתוקנו בהתאם להחלטה זו. כמו כן, הוחלט ברשות על תקופת מעבר בת שנתיים שבה יינתן לשלוש התחנות שקיבלו היתר לפיצול שידורים להמשיך ולשדר בתדר המפוצל טרם הפסקת השידורים בו וזאת לשם היערכות לשינוי האמור וכן בכדי למנוע פגיעה מידית בצרכי מאזיני אותן תחנות בתדר המפוצל.

ברשות הדגישו היום כי היא "תוסיף ותבחן במהלך תקופת המעבר את הדרכים המתאימות לשם מתן מענה לצרכים הרדיופוניים של אוכלוסיות ומגזרים שונים בישראל, לרבות בדרך של פרסום מכרזים חדשים וייעודיים לאוכלוסייה הרוסית והערבית או בדרך של פנייה למחוקק לשם שינוי חקיקה שיאפשר פיצול התדרים לכל התחנות והכל על מנת להבטיח את האינטרסים הציבוריים של כלל האוכלוסייה בישראל שאינם זוכים כיום למענה הולם".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז': "אנו שמים סוף לפרקטיקה הפסולה שהייתה נהוגה בעבר של פיצול תדרים וניצול משאב ציבורי על ידי התחנות להקמת תחנה נוספת דה פקטו, ללא מכרז – באופן המנוגד לחוק ופוגע בעקרון השוויון. ההחלטה על תקופת המעבר המשמעותית עולה בקנה אחד עם עמדת היועץ המשפטי לממשלה ותאפשר הן לתחנות והן למאזינים את ההיערכות הדרושה. מועצת הרשות השנייה תוסיף בחודשים הקרובים את העבודה המעמיקה בנושא על מנת לקדם את הצעדים הדרושים לרווחת ציבור המאזינים מכלל המגזרים בישראל".

ניר שוויקי, מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה הוסיף כי: "בשנה וחצי האחרונות הובילה הנהלת הרשות השנייה עבודה מקיפה להסדרה ותיקון המצב הקיים בתחנות הרדיו האזורי, על מנת לתקן את המצב הקיים ולהבטיח כי האינטרסים של כלל האוכלוסיות בישראל ישמרו גם בעתיד. נוכח הנסיבות שנוצרו, החלטה על תקופת מעבר ארוכה ומשמעותית ובחינה של פתרונות חקיקתיים או מכרזיים, היא הפתרון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully