וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים, כבר מתחילים

21.1.2015 / 13:31

מנהל התוכניות ב"קסטינה" מני אבירם לא ממש התחבר לביקורת של רוגל אלפר על "אנשים", ורמז להיעדר גילוי נאות על כך שאלפר עצמו רצה להשתתף בה, אך נענה בשלילה. אלפר עצמו לא מכחיש: "למען יותם בני האוטיסט אני מוכן לעשות הכל כמעט, כולל להופיע ב'אנשים'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי נגד מי. גלוברמן ואלפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה אייטם שיכל להיכנס לפינת התקשורת של "אנשים": מנהל התוכניות ב"קסטינה" מני אבירם לא ממש התחבר לביקורת שכתב השבוע מבקר הטלוויזיה הנכנס של "הארץ" רוגל אלפר על ספיישל בחירות חדש של התוכנית שהחל עם יו"ר "כולנו" משה כחלון, והגיב עליה בפוסט זועם בפייסבוק. משם, וואלה! ברנז'ה כבר הרימה לבד את הכפפה.

בביקורת כתב אלפר בין היתר כי "'אנשים' היא תוכנית שיווק. קשת היא גוף שצריך שפוליטיקאים יתמכו באינטרסים העסקיים שלה. על הדרך משווקת 'אנשים' גם תוכניות של 'קשת'. זה הדבר הלגיטימי והשקוף היחיד כמעט שהיא עושה...אנשים" תוודא שכל עלבון אפשרי ירוכך. הקדימון הארוך לכתבה על כחלון הבהיר את המסר: הוא יורד בסקרים וחסר כריזמה - אבל (פסקול פסנתר מרטיט ברקע) אדם ש"חבריו ובני משפחתו" מעידים כי הוא 'רגיש וטוב לב'. 'בחור טוב במובן הטוב', אומר אמנון אברמוביץ. כחלון, כשתהיה שר אל תשכח מי פירגן לך כשהיית למטה וכולם התבדחו על חשבונך, אה?".

כדי לחזק את התזה, אלפר לא שכח לבקר גם כתבות נוספות אשר שודרו בתוכנית השבוע ביניהן זו עם דרור רפאל, עליה אמר כי היא "סחורה משומשת, נטולת כל מקוריות וחסרת צידוק מקצועי, אבל ב'אנשים' אין בושה", וכן על ראיון עם הזמר קובי פרץ - שנגדו מתנהל משפט על העלמת מיליונים ממס הכנסה ואיומים על אמרגנו, לגביה טען כי "בינו לבין עיתונות אין שום קשר, ושעליו אני מקווה שמערכת התוכנית גבתה ממנו תשלום נאה, כמקובל כשמספקים ללקוח שירותי יחסי ציבור מקצועיים".

"אני עומד מאחורי כל מלה בביקורת"

אבירם כאמור, לא אהב את הדברים ובפוסט בפייסבוק הוא השיב לביקורת: "כזה אני, חסר בושה. הכתבה על משה כחלון כללה יותר ביקורת מכל כתבת מגזין אחרת ששודרה עליו בשנים האחרונות, בכל התכניות והערוצים. ב-22 הדקות שלה נמתחה על כחלון הרבה יותר ביקורת מאשר בשנה תמימה של סיקור אוהד ב'דה מרקר'".

באשר לראיון עם קובי פרץ, כתב אבירם: "אם אכן לדידו של אלפר מדובר בסחורה משומשת, הרי שאפשר לסגור את הבאסטה על רוב כתבות המגזין בארץ – בעיתונות ובטלוויזיה...אנשי 'קשת' יודעים יומיים-שלושה לפני שידור התוכניות מי מופיע בהן, ע"ע דרור רפאל וקובי פרץ. ואלוהים יודע למה שהיא "תחפוץ ביקרם" של דרור רפאל או קובי פרץ. אתה יודע משהו שאני לא יודע, רוגל? אם כן, אתה ממש מוזמן לפרט", הוסיף.

לבסוף, רמז לסיבה האמיתית לביקורת הגורפת: "אני מחבב את רוגל, הוא כותב מעולה. אני שמח שהוא בחר בסוף שלא לרדת מהארץ. לפני כמה שנים ניסינו להציע יחד סדרת דוקו לערוץ 8. לא הצלחנו. היה לו גם טור קבוע ב"מאקו" מבית "קשת" האיומים והנוראים. ואם 'אנשים' כל כך איומה ונוראה, למה הציעו לנו לפני זמן לא רב, בידיעתו, להקדיש כתבה לו ולבנו? השבנו בשלילה, אבל הכל בסדר. ככה זה בתעשיה קטנה כמו שלנו. אולי יום אחד אפילו נעבוד ביחד".

רוגל אלפר, האם באמת רצית להופיע ב"אנשים"?

"נתתי בעבר לאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, רשות להציע לכל גוף תקשורת ראיון עימי לבד או עם בני האוטיסט יותם, כדי לקדם עניינים שקשורים לילדים אוטיסטים ושהאגודה מטפלת בהם, וגם כדי לעורר עניין בתערוכת הציורים של יותם. לא הייתי אז מבקר טלוויזיה. למען יותם בפרט ואוטיסטים בכלל אני מוכן לעשות הכל כמעט, כולל להופיע ב"אנשים", שדעתי עליה תמיד היתה כפי שהוצגה בביקורת שכתבתי. אני עומד מאחורי כל מלה בביקורת".

מני אבירם מסר בתגובה: "רוגל הוא מבקר טלוויזיה מצוין, מהטובים שהיו כאן. חבל שאין לו בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully