וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל שפיט - תשדיר בחירות לליכוד ולבית היהודי המופק מכספי משלם האגרה"

29.1.2015 / 10:02

בלעדי: בשמאל מזדעקים לקראת עלייתה לשידור של תכנית הסטאירה הימנית "הכל שפיט" בערוץ 1, התשובה ל"היהודים באים" שבניגוד אליה - תעסוק בפוליטיקה ואקטואליה. תנועת "שלום עכשיו" דורשת לדחות את השידור עד לאחר הבחירות

גזרה נוספת מתחממת, הפעם זו שעל המרקע: בתנועת "שלום עכשיו" דורשים מהעורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל להקפיא את שידורה של תכנית הסטירה הימנית "הכל שפיט" שמתוכננת לעלות לאוויר ביום שישי, זה כיוון שהיא "תשדיר בחירות לליכוד ולבית היהודי המופק מכספי משלם האגרה", כך לדברי התנועה. אנשי "שלום עכשיו" מצביעים על הפרסומים בדבר כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין ברשימת הליכוד את עורכת "הכל שפיט" קרולין גליק, מי שערכה את אתר הסאטירה הימני "לאטמה" אשר אנשיו עומדים מאחורי התכנית.

במכתב ששלח לויזנטל מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר הוא כתב כי "בין יוצרי התכנית ניתן למצוא שמות של אנשי ימין מובהקים אשר הכתיבה היום יומית כנגד השמאל ועמדותיו הם לחם חוקיו", ומנה את שמותיהם של אבישי עברי ויותם זמרי - "רק שתי דוגמאות לאחידות המחשבתית המאפיינת את הסדרה החדשה". אופנהיימר טוען כי ליוצרים "כוונה מוצהרת להשתמש במימון הציבורי ובערוץ הראשון על מנת להעביר תכנים בעלי גוון פוליטי ימני מובהק ומוצהר".

טענות על זהות פוליטית בין "הכל שפיט" למפלגות הימין עלו כבר בשבוע שעבר, אז נאלצו אנשי רשות השידור לגנוז את פרומו התכנית שהשתמש בביטוי "לא מתנצל" המזוהה עם קמפיין הבחירות של יו"ר מפלגת "הבית היהודי" נפתלי בנט. "עצם שידור תכנית סאטירה ימנית מכספי אגרת הטלוויזיה הוא מעשה בלי ראוי שאין לו מקום בשידור הציבורי, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על תקופה רגישה ומערכת, ערב בחירות", טוען אופנהיימר.

הקרנת הסרט בלי פחד של YES. ניב אהרונסון
יונה ויזנטל/ניב אהרונסון

תשובה ל"היהודים באים"? לא מדויק

"הכל שפיט" אמורה להיות התשובה הימנית לתכנית הסטירה סדרת הסאטירה של אסף בייזר ונטלי מרכוס "היהודים באים" אשר לאחרונה הסתיימה עונת השידורים הראשונה שלה. כאשר דלף לרשת לפני שנתיים הפרומו שלה שלעג ליגאל עמיר וברוך גולדשטיין הוא מיד עורר תרעומת בימין - שם דרשו "תכנית מאזנת", כך נולדה "הכל שפיט".

אולם ההשוואה בין שתי התכנית בעייתית: בעוד ש"היהודים באים" צולמה לפני מספר שנים ועסקה בנושאים עקרוניים של דת, היסטוריה ומדינה, "הכל שפיט" עוסקת בנושאים פוליטיים אקטואלים והיא תצטלם מדי שבוע. בתנועת השמאל דורשים כי שידור התכנית יידחה, או לכל הפחות "יובטח כי היא לא תציג אג'נדה פוליטית חד צדדית ותציג ביקורת נוקבת כלפי השלטון - כפי שתפקידה של סאטירה אמור להתקיים".

תגובת רשות השידור לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully