וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפנים את הגב

2.2.2015 / 16:41

לחץ מורגש השבוע במסדרונות קשת לקראת השקת תכנית הדגל שלה "מאסטר שף VIP" אל מול היריב הבלתי צפוי מכיוון ערוץ 10 - "גב האומה". בזכיינית לא מתכוונים למצמץ ומשתמשים בתותחים הכבדים ביותר - משחקי הפרוגרמינג

מאסטר שף VIP. עידו שחם
לחץ במסדרונות. משתתפי "מאסטר שף VIP"/עידו שחם

תכונה מורגשת השבוע במסדרונות משרדי ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 קשת אשר ישיקו שניהם מחר (שלישי) את תכניות הדגל שלהן לפריים טיים בשבועות הקרובים: על מסך ערוץ 10 תעלה בשלישי בתשע "גב האומה", גלגולה החדש של "מצב האומה" שנשרה מלוח השידורים של רשת והיא עולה מתודלקת ברוח מערכת הבחירות. מולה, באותה שעה ובאותו היום תעלה בקשת "מאסטר שף VIP", הספין-אוף האקסקלוסיבי של תכנית הריאליטי עתירת הרייטינג וההצלחה, אשר שהתה על מדף לוח השידורים חודשים ארוכים. יום שלישי, קשת מול ערוץ 10 ראש בראש.

בתחרות הזו, כך נראה, קשת לא מוכנה למצמץ ועל פי גורמים בתעשיה, הלחץ ברמת החייל מאז היוודע המעבר של מצב האומה למתחרים - נמצא בשיאו. "מאסטר שף VIP" מחכה לעלות לשידור, כאמור, כבר לא מעט זמן. השמועות מספרות כי בקשת לא רצו "לשרוף" את התכנית בכיכוב הידוענים מול תכנית בישול אחרת ("משחקי השף" של רשת) ולכן חיכו עמה לשעת כושר. הפרומואים כבר החלו לבשר על עלייתה לשידור ביום ראשון, אולם לפתע שונה השיבוץ והיא עברה ליום שלישי. מה קרה? "גב האומה" הוא שקרה, ומשחקי הפרוגרמינג החלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חזית בלתי צפויה. מתוך הפרומו ל"גב האומה"/מערכת וואלה, צילום מסך

לאן נעלמה "עובדה"?

ההזזה של "מאסטר שף VIP" ליום שלישי כדי לשאוב את הצופים הפוטנציאלים של "גב האומה" גררה אחריה כמה שינויים נוספים. "הכוכב הבא" מצאה עצמה לפתע ביום ראשון, ו"עובדה" שאמורה הייתה להיות משודרת היום - נעדרת השבוע מהלוח. בין אם מדובר בהיעדרות מתוכננת או לא, היא פינתה מקום לתכנית מיוחדת - איך לא - תכנית פרומו ל"מאסטר שף VIP" שתעלה למחרת. הקידום נעשה גם מחוץ למסך קשת, וכבר בסוף השבוע האחרון ניתן היה למצוא מודעות פרסומת לתכנית בעיתונים. לא מדובר בדבר טריוויאלי שכן התוכנית כזכור זכתה בעונותיה הקודמות לממוצע צפייה של למעלה מ-35% - לא בדיוק נתון שמצריך תזכורת לציבור במה מדובר. המסקנה הבלתי נמנעת: קשת משתמשת בתותיחה הכבדים ביותר על מנת לשמר את היוקרה סביב המותג - ולא תיתן לו בשום אופן להיכשל.

אמצעי מסכי נוסף העומד בפני קשת הוא ה"פריצה" לשידור. מדובר במונח הלקוח מעולמות החדשות ומתאר שידור קצרצר, לרוב כזה שקצר מכדי להיספר בטבלאות הרייטינג אולם ארוך מספיק כדי "להחזיק" צופים בין תכנית לתכנית. בעבר עשתה רשת "פריצה מבית האח הגדול" כדי להנכיח את המותג על המסך גם בימים שבהם התכנית עצמה לא משודרת, ובכך לשמר צופים ולהעביר אותם לתכנית אחרות. כיום משודרת בהצלחה "ארץ נהדרת" עם נתוני רייטינג מרשימים - והאפשרות ל"פריצה" שלה לפני "מאסטר שף VIP" היא דבר שלא בלתי נמנע כי יעשה.

ההערכות בתעשיה הן כי גם בגזרת הברייקים צפויה קשת להוריד הילוך לטובת שימור המומנטום, או במילים אחרות: כמה כסף תהיה מוכנה הזכיינית לשלם בזמן "מאסטר שף VIP" בשביל להשאיר את הצופים אצלה בערך התחרותי ביותר על המסך. התשובות לכך - ביום רביעי בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully