וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת רוטר: "הצנזורה יושבת עלינו חזק, אנחנו מסננים את חורשי הרעה"

5.2.2015 / 10:51

(עדכון) מנהלת אתר "רוטר.נט" רעות ברק יצאה להגנתו לאחר שעיתונאים ודוברים תקפו אותו הבוקר בכנס חיפה והאשימו אותו בחוסר צנזורה וציות לנהלים. פרופ' גבי וימן: "העיתונות הדיגיטלית גורמת נזק לעיתונות הממוסדת כי לא מפוקחת ולא אחראית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפאנל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 15:20)

"אתר רוטר הוא אתר חדשות וסקופים שנשען על חוכמת ההמונים וכפוף לכל החוקים אבל בדיעבד. יש כללים - לא מדווחים על דברים שעלולים לפגוע ולא מדווחים על תנועות הצבא, הצנזורה יושבת עלינו חזק", כך תארה הבוקר (חמישי) את פעילות פורום האקטואליה "רוטר.נט" מנהלת האתר רעות ברק, בתגובה לטענות כי האתר לוקה בחוסר אמינות. היא הוסיפה ש"יש גם דמי הרשמה של 30 ש"ח כדי לסנן את חורשי הרעה".

ברק השתתפה בפאנל ניו מדיה שהתקיים בכנס חיפה לתקשורת "מחוץ לבועה" שהתקיים הבוקר באוניברסיטת חיפה לאחר שנדחה בשבוע בגלל האירוע בהר דב בשבוע שעבר. הנשיא ריבלין שאמור היה לקחת חלק בכנס ביטל את השתתפותו, וכך גם נשיא אוניברסיטת חיפה שלא הגיע, וראש העיר חיפה שגם החליט שלא להופיע במקום. בפאנל הראשון השתתפו כתב ערוץ 1 אלירן טל, דובר מד"א זכי הלר, פרופסור גבי וימן החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, הבלוגרית דבורית שרגל ויו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי.

מנהלת רוטר מצאה לנכון להתגונן לאחר דברים שנאמרו בגנות התקשורת הלא-ממוסדת, לרבות הפורומים והוואטסאפ. "העיתונות הדיגיטלית גורמת נזק לעיתונות הממוסדת משום שהיא לא מפוקחת ולא אחראית", אמר גבי וימן. "צריך לראות איך עוזרים לסייע להשלים את המעבר לדיגיטל בלי לגרום יותר מדי נזק". אלירן טל ציין כי "יש להפריד בין מדיה דיגיטלית ממוסדת לבין אתרים פירטיים ולא אחראים, שמפרסמים מידע לא בדוק בזמן אירועי חירום".

"ההפצה של השמועות באתרים הפרטיים ובוואטסאפ פוגעים לא רק במשפחות הנפגעים אלא בעתונאים עצמם", אמר זכי הלר. "מתקשרים אלי אנשים ואומרים שגם אם הם לא מחוברים המערכות מחוברות ולא מוכנות לחכות את הארבע-חמש דקות שהדברים יתבהרו".

יאיר טרצ'יצקי אמר כי "אם אנשים חושבים שמה שמה קוראים בפורום זה עיתונות אז יש לנו בעיה, אבל יש פה הזדמנות לשינוי מהותי בעיתונות. כיום ההוצאה הכי משמעותית לכלי תקשורת היא העיתונאי. אנחנו נכנסים לעידן שבו לא רק עיתונאי עושה עיתונות אלא גם אזרח שמדווח עושה מעשה עיתונאי". הוא הסביר: "עצם היכולת של אדם לעשות מעשה עיתונאי במקום שבו אין עיתונאים. זה מעשה מבורך, העיתונאים צריכים להתפנות מהכרוניקה לתחקירים וחשיפות חשובות יותר שבשבילן צריך איש מקצוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקבל את הפרס. יוני הללי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הכנס קיבל העיתונאי הוותיק יוני הללי, שסיקר את חיפה והצפון עבור "מעריב" במשך עשרות שנים, את פרס העיתונות של תא כתבי חיפה ל-2015. בתא אמרו כי בעבודתו המקצועית במהלך השנים באה לידי ביטוי היותו חיפאי ואיש הצפון.

  • עוד באותו נושא:
  • כנס חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully