וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק מעריב נפתח - הסרט המלא

וואלה! ברנז'ה

5.2.2015 / 11:22

הפגישות בביתו והעימותים המכוערים בצמרת, הניהול הכושל ופערי השכר העצומים ומאות המיליונים מכספי חברה ציבורית שירדו לטמיון - כך שלט הטייקון נוחי דנקנר ב"מעריב" והביא אותו לפשיטת רגל מוסרית וכלכלית. וואלה! ברנז'ה עם הסרט ששודר ב"מבט שני"

תאגיד כאן

נוחי דנקנר, לשעבר הבעלים של IDB - בכיר הטייקונים בישראל שהפך לסמל של החזירות הטייקונית ולחיבור בין הון לשלטון בשני העשורים האחרונים - רכש את עיתון "מעריב" באביב 2011 עם תקוות והכרזות בומבסטיות, הביא אותו לסחרור מהיר כלפי מטה, ונטש אותו בקריסה רועשת כעבור שנה וחצי בלבד.

באמצע התרחשה אחת הדרמות הגדולות ביותר שידעה העיתונות בישראל: מופע מוגזם של התערבות בתכנים עיתונאיים, ניצול עיתונאים לצרכי קידום אינטרסים עיסקיים, התנהלות עיסקית תזזיתית וחסרת פשר, פיזור של כספי ציבור המשקיעים בבורסה על גחמות ועוד עבירות, לכאורה, על תקנון העיתון ועל דיני החברות.

עכשיו, בסרטו של אבנר הופשטיין בתוכנית "מבט שני" בשיתוף עם אתר "העין השביעית" ניתנת לנו בפעם הראשונה הצצה נדירה אל תוככי החקירה המסועפת שמבצעים בשנתיים האחרונות לבקשתו של בעל מניות המיעוט בעיתון אלעד מן, על ידי הנאמנים שמינה בית המשפט. החקירה הזאת אמורה לבדוק את ההתרחשויות הפסולות בתוך העיתון הבורסאי היחיד בישראל. בפעם הראשונה נחשפים עשרות אימיילים, פרוטוקולים ועדויות המתעדים בזמן אמת את המעורבות העמוקה של נוחי דנקנר ואנשיו בניהול היום-יומי של העיתון, ניהול שהביא אותו בסופו של דבר, לקריסתו ולפיטורי מרבית עובדיו.

זהו סיפור על מוסד דמוקרטי חשוב ועצמאי שנוצל בגסות בידי בעלי הממון שרכשו אותו, אבל גם משל לחיבור בין הון, שלטון ועיתון, חיבור שמאיים להכרית את הענף עליו יושבת העיתונות העצמאית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully