וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחן את עצמך: האם צונזרת?

6.2.2015 / 14:04

שני אייטמים שליליים על ראש הממשלה ורעייתו שפורסמו אתמול נעלמו הבוקר מהאינטרנט כלא היו. האחד הוסר מאתר הארץ לאחר איום בתביעה ששלחה לשכת ראש הממשלה, והשני הוסר מאתר זכיינית ערוץ 2 קשת מסיבות לא ידועות. וואלה! ברנז'ה עם המילים הגנוזות

ראש הממשלה ורעייתו ממריאים לביקור ממלכתי בסין. מאי 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו במגמת עלייה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שני אייטמים שונים, שניהם שליליים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה - נעלמו הבוקר (שישי) כלא היו מעל גבי האינטרנט. אייטם אחד שהתפרסם בהארץ ועסק בניסיון לכאורה של ראש הממשלה להשתמש במעמדו על מנת לקדם את עסקיו של ידידו המיליונר שלדון אדלסון, והשנייה ידיעה במאקו שסיכמה התנהלויות מביכות של שרה נתניהו במשך השנים - בפורמט של שאלון "בחן את עצמך". הבוקר, ניסיון להגיע לשתי הידיעות מוביל לעמודי שגיאה. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים המוכמנים.

את הידיעה בהארץ פרסם אורי משגב, והיא פורסמה גם בדה-מרקר. בבסיסה עמדה טענה של משגב על ניסיון לכאורה של נתניהו לקדם באופן אישי בעת ביקורו ביפן בחודש האחרון את האינטרסים של גדול תומכיו בארה"ב, מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון. בלשכת ראש הממשלה הגיבו לפרסום בתגובה הרשמית "לא היה ולא נברא", וגורמים אנונימיים במפלגת הליכוד מסרו לאתרים שונים (למשל, אתר ערוץ 7) הכחשות נוספות לפרסום.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחר פרסום הידיעה התקבלה במערכת הארץ התראה לפני תביעה מצד לשכת ראש הממשלה, ובהארץ החליטו להסיר את הידיעה עד לקבלת חוות דעת משפטית מטעמם.

אורי משגב בכנס איגוד העיתונאים 2012. שי אוקנין
בבחינה משפטית. אורי משגב/שי אוקנין

לאן נעלם השאלון הסאטירי?

האייטם השני שאי אפשר למצוא הבוקר הוא מתוך מגזין סוף השבוע של מאקו, אתר זכיינית ערוץ 2 קשת, שם רק בשבוע שעבר נערכה בטור המדיה "מי נגד מי" סקירה של אייטמים שליליים על ראש הממשלה שצונזרו או נגנזו באתרים מתחרים. במגזין פרסמו אתמול שאלון סאטרי אותו כתבו ארי פינס ואייל דץ והוא נועד לאפשר לקוראים לבחון את שליטתם במגוון הפרסומים המביכים בהווה ובעבר של התנהלותה של שרה נתניהו. השאלון אמנם נוסח בצורה סאטירית, אך הוא הקיף כעשרים פרסומים שליליים של רעיית ראש הממשלה שבלשכת ראש הממשלה היו שמחים לשכוח.

בהארץ אישרו כי הידיעה של אורי משגב הוסרה "לצורך הערכה משפטית". מאתר מאקו נמסר בתגובה כי "האייטם עלה לדקות ספורות והוסר משיקולי עריכה", עליהם בחרו באתר שלא לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully