וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות החדשות לראשי המפלגות: בואו לעימות

10.2.2015 / 20:02

חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 מרימות את הכפפה - וקוראות הערב לכל ראשי המפלגות לבוא לעימות. בחדשות 2 פתחו עם האייטם את המהדורה והוסיפו כי בכוונתם לקיים את העימות גם אם לא כולם ייענו להצעה. בחדשות 10 אומרים כי כבר השיגו את אישור מרבית המפלגות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 מרימות הערב (שלישי) את הכפפה שזרק לכיוונן לפני מספר ימים יו"ר מטה הבחירות של "המחנה הציוני" ח"כ איתן כבל - וקוראות לכל ראשי המפלגות לבוא לעימות שתקיימנה.

בחדשות 2, אשר פתחו עם הקריאה את המהדורה המרכזית, אמרו כי "רגע לפני שאזרחי ישראל הולכים לקלפיות לקבוע את עתידה של המדינה, אנו סבורים שכנהוג בדמוקרטיות הגדולות בעולם, יש לקיים שיח אמיתי ומעמיק בפני הציבור ששיאו הוא עימות פומבי בו יידונו הנושאים המרכזיים המעסקים את אזרחי ישראל". בחדשות 2 הוסיפו הערב כי בכוונתם לקיים את העימות גם אם לא כל ראשי המפלגות ייענו לקריאה.

גם בחדשות 10 התייחסו לנושא במהדורה והוסיפו כי רוב המפלגות הגדולות כבר נתנו את הסכמתם להשתתף בעימות כזה, והביעו תקווה כי הוא יתקיים אצלם. לוואלה! ברנז'ה נודע כי מנכ"ל החברה גולן יוכפז נפגש היום עם ראשי מערכות נוספים כדי לאשר את השידור של חדשות 10 לאחר שרוב ראשי המפלגות נתנו אישור עקרוני לכך.

בשני העשורים האחרונים נמנעים בעקביות ראשי הממשלה להשתתף בעימות טלוויזיוני. בבחירות 96 נערך עימות בין שמעון פרס לבנימין נתניהו, בהנחיית דן מרגלית יומיים לפני הבחירות. לעימות זה מיוחסת השפעה ממשית על תוצאות הבחירות. במערכת הבחירות לכנסת החמש עשרה (1999) סירב מועמד ישראל אחת, אהוד ברק להתעמת. מועמד הליכוד, בנימין נתניהו, ומועמד מפלגת המרכז, יצחק מרדכי, התעמתו במסגרת תוכנית ששודרה בערוץ 2 בהנחיית ניסים משעל. למעשה, מאז לא נערכו עוד עימותים, מפני שהתקבעה ההערכה כי עימות אינו כדאי למועמד המוביל בסקרים, שיכול רק להינזק ממנו. ערב הבחירות המיוחדות לראשות הממשלה, כשנתיים לאחר העימות האחרון, ניסו במפלגת העבודה ליזום עימותים טלוויזיוניים בין ברק ליריבו אריאל שרון, אולם נתקלו בהתנגדות הליכוד שהסתמך על התקדים שיצר ברק במערכת הבחירות הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully