וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השניה: יוני קורן תובע את בן כספית

11.2.2015 / 15:32

ראש מטהו לשעבר של שר הביטחון אהוד ברק תובע 300,000 שקל, לאחר שכספית ייחס לו בראיון מעורבות ביצירתו של מסמך הרפז: "המשטרה והמבקר קבעו שאין ממש בחשד זה"

בן כספית. ששון תירם
בן כספית/ששון תירם

סיבוב נוסף בעימות בין עיתונאי "מעריב השבוע" בן כספית לבין יוני קורן, מי שהיה ראש מטה שר הבטחון אהוד ברק. קורן הגיש תביעה על סך 300 אלף ש"ח נגד כספית בעקבות ראיון עמו במגזין "ליברל" שיצא לאור לפני כחודשיים, שם דיבר בין היתר על מסמך הרפז ואמר כי המסמך "נכתב לצרכיה של לשכת ברק, הוא נשלף מהמחשב של יוני קורן מרחוק". קורן, מגובה בהודעת המשטרה שניקתה אותו ממעורבות, תובע כעת את כספית על הדברים.

"הפרסום השקרי נעשה ביודעין ובזדון מתוך כוונה לקשור את התובע למסמך הרפז ולפגוש בשמו הטוב, על מנת לייחס את המסמך כאילו 'נכתב' ו'בוצע' על ידי התובע ו'נשלף' ממחשבו של התובע - מדובר בפרסום לשון הרע שקרי", נכתב בכתב התביעה. יצוין כי במערכת מגזין "ליברל" הזדרזו להבהיר, אחרי שקיבלו גם הם איום בתביעה, כי הם אינם עומדים מאחורי דבריו של כספית שפורסמו אצלם, ובמגזין העוקב הם פרסמו הבהרה לפיה "המערכת מבקשת להבהיר כי דבריו של כספית נאמרו על דעת עצמו ואינם משקפים את דעת המגזין. לא היה בכוונתנו להטיל דופי ביוני קורן או לקשור אותו בכל צורה שהיא למסמך הרפז, אנו מתנצלים בפני מר קורן אם הובן אחרת".

כספית וקורן - לא ההתכתשות הראשונה

משטרת ישראל הודיעה כבר באוגוסט 2010, אז פרסמה ממצאי ביניים על הפרשה, שאין בידיה תשתית לחשד שמי מהעובדים בלשכתו של ברק או הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי היה מעורב בהכנת מסמך. "משרד מבקר המדינה לא מצא ביסוס לכך שמקור תכני המסמך הוא יוני קורן או שיוני קורן או יוצר המסמך", נמסר אז.

זו כאמור לא ההתכתשות הראשונה בין כספית וקורן סביב מסמך הרפז. בראשית שנת 2010 פרסם כספית מספר כתבות ב"מוספשבת" של מעריב שעסקו בהתנהלותו של קורן, גם אז הגיש נגדו קורן תביעה דומה. הצדדים הגיעו אז להסכם פשרה לפיו פורסמה בעיתון ההבהרה הבאה: "מעריב ובן כספית מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה למר קורן כתוצאה מהפרסומים", ותרמו סכום של עשרת אלפים ש"ח. הפעם דורש קורן לצד 300 אלף ש"ח פיצויים גם פרסום הכחשה גורפת לדברים בגין מה שהוא מכנה "מסע הכפשות אובססיבי של הנתבע הרודף ומערב את התובע בעניינים שהוא אינו צד להם".

בן כספית מסר שטרם קיבל את כתב התביעה, ועל כן הוא מנוע מלהגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully