וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי האמריקני בוב סיימון נהרג בתאונת דרכים

12.2.2015 / 6:37

כתב תוכנית התחקירים "60 דקות" מת בתאונת דרכים בניו יורק בעת שנסע במונית. סיימון הצטרף לרשת CBS ואף שימש בתחילת שנות השמונים ככתב הרשת בישראל

בוב סיימון. AP
בוב סיימון/AP

העיתונאי האמריקני הוותיק בוב סיימון, ששימש ככתב תוכנית התחקירים "60 דקות" מת בתאונת דרכים בניו יורק. המונית שבה נסע הייתה מעורבת בהתנגשות במנהטן. הוא היה בן 73 במותו.

הקריירה שלו נמשכה על פני חמישה עשורים: סיימון הצטרף לרשת CBS ב-1967 ובשנים 1977 עד 1981 שימש כתב הרשת בישראל. לפני כן הספיק סיימון לשמש ככתב הרשת במהלך אירועים משמעותיים ביותר בארץ. הוא חצה את התעלה ביחד עם אריק שרון במלחמת יום כיפור, סיקר את ביקור סאדאת, דיווח מביירות בימי מלחמת לבנון הראשונה וסיקר את האינתיפאדה. הוא נשבה ביחד עם אנשי צוותו על ידי הצבא העיראקי ועבר ימים לא קלים בשבי.

"60 דקות" היא אחת מ-10 התוכניות הפופולאריות ביותר בארצות הברית.

סיימון זכה עד היום ב-24 פרסי אמי על עבודתו ב-"60 דקות". בין דיווחיו הבולטים ניתן למצוא את הסיפור מתוניסיה על פרוץ המהפיכה שם, סיפור ההצלה של הכורים הצ'יליאניים, הדיווח על התכלות דגי הטונה באוקיינוסים בגלל הרעב העולמי לסושי, חשיפתו של העריק העיראקי אשר מסר מידע מוטעה לCIA אשר הוביל את ארה"ב למלחמה בעיראק, חיסול מתנגדי המשטר בארגנטינה והמלחמה בסרייבו.

גם אחרי שעזב את ישראל המשיך לבקר בה מספר פעמים בשנה. בכתבה שעשה על העיר תל אביב אמר כי "מי שלא מכיר את ישראל חושב שנזרקות שם פצצות כל הזמן ושמחבלים מתאבדים שם מדי כמה ימים, אולם המציאות היא שזו אחת הערים היותר תוססות בעולם. חיים שם כאילו אין מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully