וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מאהבים הומואים זכתה בתחרות צילומי העיתונות העולמית

וואלה ברנז'ה

12.2.2015 / 15:34

תמונתם של ג'ון ואלס, זוג מאהבים רוסים ברגע אינטימי שצילם מאדס נילסון הנורווגי, זכתבה במקום הראשון בתחרות צילומי העיתונות העולמית לשנת 2014. התמונה עומדת בניגוד בולט לתמונות המלחמה שאפיינו את האזור בשנה הקודמת

זוג הומואים ברוסיה. צילום: Mads Nissen, צילום מסך
זוג הומואים ברוסיה/צילום מסך, צילום: Mads Nissen

הצלם הדני מאדס ניסן זכה במקום הראשון בתחרות הצילום העולמית ה-58 עם פורטרט של שני גברים, ג'ון ואלכס, מאהבים רוסים מסנט פטרסבורג שברוסיה. התמונה האינטימית עומדת בניגוד בולט למאות תמונות המחאה, הסבל והמוות שסימלו את שנת 2014 - והגיעו מאוקראינה ועד עזה, ממזרח אפריקה ועד פרגוסון ארצות הברית והעימותים במזרח התיכון.

"חיפשנו תמונה שתהיה לה חשיבות גם כלפי המחר, ולא רק כלפי היום" אמרה פמלה חן, חברת בוועדת השיפוט של התחרות השנה ועורכת בכירה ברשת החברתית אינסטגרם. "התמונה הזוכה מייצגת מה צלם מקצועי יכול לעשות עם סיטואציה יום יומית, מיצוב סטנדרטים מקצועיים של סיפור-סיפורים בחיים. זו תופעה בת-זמננו, אלה חיי היום יום, זה חדשות, וזה מעלה את התופעה בדרך מאוד מאתגרת. במוסן מסוים - זו תמונה אוניברסלית".

הבחירה היא גם תזכורת לקושי האופף את חייהם של לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים ברוסיה - במיוחד בשנת 2013 כאשר הממשלה הרוסית העבירה חוק שהופך לפלילי את מה שהיא כינתה "פרופוגנדה של יחסים מיניים לא-מסורתיים כלפי קטינים", שבפועל אסר על חברי קהילת הלהט"ב לבטא עצמם בציבור. בהמשך, נאסר על טרנסג'נדרים להחזיק ברישיון נהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully