וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שמעוניין לקרוא השמצות כנגד רה"מ - שיקרא ידיעות אחרונות"

15.2.2015 / 17:41

בעיתון ישראל היום מגיבים לעתירה להפסיק את פעילותו בגין תעמולת בחירות לנתניהו, איך לא, במתקפה כנגד המתחרים תוך שהם מגייסים לטובתם ציטוטים של נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר; "אין בכוונתנו לשנות את עמדת העיתון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון על שער מוסף העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון ישראל היום מגיבים היום (ראשון) לעתירה שהוגשה נגדם לוועדת הבחירות המרכזית, הדורשת את הפסקת הפצתו בגין תעמולת בחירות אסורה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו. העתירה הוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר, ויו"ר וועדת הבחירות סלים גו'בראן צפוי להכריע בה בימים הקרובים.

בישראל היום דוחים את הדברים על הסף ומכנים את העתירה "בקשה סנסציונית ורודפת פרסום, המשוללת כל יסוד עובדתי ומשפטי". בתשובה מובאים דבריה של כב' שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר, לפיהם "זה טוב מאוד שיש מי שמגן על ראש הממשלה, וכמובן יש גם את מי שתוקף אותו ... העיקר שלא מדברים אצלנו בקול אחד, וטוב שיש עיתון כמו ישראל היום, שלעומתו ידיעות". בעיתון אומרים כי "ישראל היום "איננו מפרסם תעמולת בחירות אסורה, אלא מבטא השקפת עולם של חלק נכבד מהציבור בישראל. מי שמעוניין לקרוא השמצות כנגד הליכוד וראש הממשלה - רשאי לקרוא "ידיעות אחרונות". מי שמעוניין בהשקפת עולם אחרת, מאוזנת יותר, רשאי לקרוא "ישראל היום", כך בתשובה שהוגשה באמצעות עוה"ד דורי קלגסברד, אמיר שרגא ודון סוסנוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שותה קפה בישיבת הממשלה, 2010. AP
"ישראל היום מוסיף הרבה גוונים של אמת לסיקורים הצהובים"/AP

עוד מתייחסים בעיתון לחוות הדעת שצורפה לעתירה, אותה חיברה חוקרת התקשורת, ענת באלינט. "מעיון בפרטי השכלתה עולה כי התארים האקדמיים שלה הם בתחום הפסיכולוגיה החברתית ולא בתחום התקשורת", נכתב בתגובה. "אין לבאלינט מומחיות פורמלית כלשהי בתקשורת או במשפט, אלא רק בפסיכלוגיה". עוד נטען כי באלינט חוטאת בניגוד עניינים כיוון שהיא כותבת עבור עיתוני קבוצת הארץ.

"בקשה סנסציונית ורודפת פרסום". עיינו בתגובה המלאה:

מוקדם יותר היום הגיבו גם אנשי מפלגת הליכוד לעתירה, וגם הם שללו אותה על הסף. "ישראל היום הוא עיתון מסחרי שמונחת בבסיסו השקפת עולם מסוימת, במקרה שלנו השקפת עולם ימנית", נכתב . "הפרסומים מתארים את המציאות הישראלית כפי שהיא נתפסת בעיני הכותבים, בהגינותם וביושרם המקצועי".

גם בליכוד התייחסו באופן ישיר לחוות הדעת של באלינט, ותהו, מבלי לומר זאת במפורש - מדע לא התייחסה לאופן הסיקור של נתניהו בעיתון ידיעות אחרונות. "מדוע לא חקרה המומחית לתקשורת את השאלה האם הסיקור של אמצעי תקשורת אחרים בישראל ביחס לנתניהו הינו בגדר דיווח עיתונאי העומד בעקרונות המקובלים של עבודה עיתונאים בשדה התקשורת?", נכתב. "האופן שבו 'ישראל היום' מסקר את נתניהו מוסיף הרבה גוונים של אמת לסיקורים הצהובים אודות ראש הממשלה בחלק מאמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully