וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דן מרגלית נוטש את פרס ישראל: "הפרס מזוהם"

17.2.2015 / 11:22

עיתונאי "ישראל היום" הודיע הבוקר כי הוא מושך את מועמדותו למפעל חיים בעיתונות בשל "ההתערבות הבוטה של נתניהו", ומצטרף לשורה של אנשי רוח שכבר הודיעו שלא יקחו בו חלק השנה. לאחרונה הרבה מרגלית להתבטא בטוויטר נגד ראש הממשלה, אבל רק בטוויטר

דן מרגלית בבית המשפט המחוזי בת"א בעדותה של שולה זקן, אוקטובר 2013. יותם רונן
"המועמדים היו צריכים להחזיר עטרה ליושנה". דן מרגלית/יותם רונן

מועמד פרס ישראל למפעל חיים בעיתונות דן מרגלית הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מושך את מועמדותו בגלל התערבות ראש הממשלה בהרכב ועדת השיפוט של הפרס. אתמול הודיעו שלושה מחברי הועדה לפרס למחקר הספרות כי הם מתפטרים, למרות שראש הממשלה חזר בו מההתערבות בעקבות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, ואלה הצטרפו לסופר דוד גרוסמן שגם נטש את הפרס והסיר את מועמדותו.

"ההתערבות הבוטה של נתניהו בפרס ישראל נבלמה, ולדעתי השופטים והמועמדים היו צריכים להחזיר עטרה ליושנה, אך הם סירבו והפרס נותר מזוהם", כתב הבוקר מרגלית בחשבון הטוויטר שלו. "גם השופטים שחזרו - חזרו בהם ופרשו סופית והם נכבדים כנורית גרץ ואחרים. לפיכך הריני מסיר מועמדותי למפעל חיים בעתונות ומודה לכל ממליציי הנכבדים".

מרגלית נגד נתניהו, בטוויטר

עמוד הטוויטר של מרגלית, עיתונאי "ישראל היום", משמש עבורו כר פורה לביקורת חריפה נגד נתניהו שלא הייתה עוברת את מבחן העורך בעיתון שבו הוא כותב. כך למשל רק לאחרונה צייץ כי "היהודים בקונגרס מתחננים לביבי לחדול מנאום הבחירות, אך נתניהו ותעמלניו בשלהם וגורמים נזק לישראל", ובעניין נאום נתניהו בקונגרס כתב: "מקווה שביבי לא ישאיר אדמה חרוכה ביחסים עם אובמה והדמוקרטים ולא יסע לוושינגטון בלי תיאום עם הבית הלבן" והוסיף: "אם יצפצף עלינו, שישלם על כך בבחירות".

את הדברים נגד נתניהו מקפיד מרגלית לכתוב, כאמור, רק ברשת החברתית ולא בעיתון הנפוץ במדינה שם ניתנת לו במה קבועה. בעבר אמר מרגלית לוואלה! ברנז'ה כי ב"ישראל היום" מעולם לא צנזרו לו מאמרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully