וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות לרשות השנייה: רותם סלע רזה מדי

19.2.2015 / 12:15

תלונות רבות הגיעו לרשות בשל רזונה המורגש של מגישת "הכוכב הבא", המשמשת גם כדוגמנית. יו"ר מועצת הרשות השנייה: "קוראת לזכייניות להציג מודלים שונים ובריאים של יופי על המסך". דוד רגב: "להרחיב חוק הפוטושופ על מגישות טלוויזיה"

רותם סלע. ניר פקין
רותם סלע/ניר פקין

גמר "הכוכב הבא" ששודר השבוע על מסך קשת, גורר ביקורת, הפעם מכיוון בלתי צפוי: לניצב פניות הציבור ברשות השנייה הגיעו כ-14 תלונות בנושא המראה החיצוני של מגישת התוכנית הדוגמנית רותם סלע, כולן של אנשים שיש להם נגיעה לאנורקסיה כולל בני משפחה שלהם שסובלים מאנורקסיה. כך למשל פנה אב לשתי בנות עשרה, שאחת מהן הייתה מאושפזת בעבר על רקע של אנורקסיה שטען ש"המנחה אכן יפה אך כמודל לחיקוי לבנות עשרה שרואות את התכנית ורוצות להדמות לה ברזון הקיצוני שלה", וכי לצערו "התופעה החלה להתגלגל בזמן האחרון ולהוות מטרד לאומי של בנות שמטרידות את עצמן כדי להיות דומות לכוכבות דקות מראה ושזה עולה להן בסוף באישפוזים ותחלואים".

אם נוספת, סיפרה שהיא צופה בתכנית עם בתה בת ה-6 ואמרה שהיא מזועזעת מהמראה של רותם סלע. האם סיפרה שהבת שלה כבר בגילה הצעיר וכל חברותיה בגן מתחילות כבר לחשוב במונחים של שמנה ורזה והמראה של סלע מעודד בנות לחשוב שכך נכון להראות. עוד הוסיפה האם שרותם סלע מדגמנת "קו אדום" ושהמילים של סלע "אני מרעיבה את עצמי בשבילכם" מעידות על בעיה קשה.

בתשובתו לפונים כתב נציב פניות הציבור, דוד רגב, כי הוא בהחלט מבין לליבם. מנגד אין כל כלל או חוק שאוסר על מגישה להיות במשקל נמוך. רגב הציע לפונים לפתח דיון ציבורי ואפילו לפנות למחוקק כדי שירחיב את חוק הפוטושופ שמחייב דוגמניות בפרסומות להיות במשקל רפואי תקין ויכיל את החוק גם על מגישי ומגישות טלוויזיה שהם "אורחים" קבועים בערוצי הטלוויזיה.

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה הוסיפה: "בתקופתנו, מודל היופי המקובל מוכתב במידה רבה על ידי המדיום הטלוויזיוני. נערים ונערות כבר מגיל צעיר מבקשים להידמות לאותם כוכבים שהם מכירים מצפייה בתכניות השונות. אני קוראת לזכייניות להשתמש בעוצמה שבידיהן באחריות ובחכמה, להציג מודלים שונים ובריאים של יופי על גבי המסך ולהירתם למאבק בגורמים המעודדים את הפרעות האכילה, למען הציבור הרחב ומתוך אחריות כלפי הצופות והצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully