וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה מתגוננת

19.2.2015 / 14:52

מצד אחד קוראים לשקיפות, מצד שני מסתירים: במכון הישראלי לדמוקרטיה מסרבים לבקשת וואלה! ברנז'ה לחשוף את עלות השת"פ המסחרי עם מאקו והתוכנית "אנשים", זאת בזמן שאתר "העין השביעית" גוסס. המכון: "המהלך מתבסס על תקציבים שיועדו לשם כך בלבד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווי מוערך של מאות אלפי דולרים. מתוך הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדר העדיפויות התמוה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שוב על השולחן: לפני כחודש וחצי הודיע המכון כי יאלץ לקצץ בתקציבו של "העין השביעית", אתר ביקורת העיתונות הישראלית, בעקבות קיצוצים כלליים. אולם, בימים אלו ממש מוציא המכון סכום המוערך במאות אלפי דולרים על שת"פ תוכן שיווקי עם אתר "מאקו". המדובר הוא בקמפיין משולב חוצה מדיות שרץ הן באתר מבית זכיינית ערוץ 2 קשת, והן בתוכנית "אנשים" - שם מוקדשת למכון פינה בה משתתפים מעת לעת בכיריו - בהם המנכ"ל יוחנן פלסנר.

קמפיין כזה, המשלב בין באנרים, מיני-סייט ייעודי באתר, ספוטים שונים בימי השידור של הזכיינית וכן פינות קבועות בתוכנית הנחשבת מדרגה שניה בפריים טיים ומשודרת פעמיים ביום, מוערך במאות אלפי דולרים - אך במכון הישראלי לדמוקרטיה מסרבים לחשוף בפני וואלה ברנז'ה את עלותו. יצוין אף כי הקמפיין, תחת הכותרת "לא משתמטים, מתלבטים" הקורא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע, מטפח בין היתר את תדמיתו של המכון ושמו מודגש בו פעמים רבות.

כזכור, מיד לאחר הפרסום על סכנת הסגירה של "העין השביעית" הופיעה בעיתונות ביקורת על גובה המשכורות אשר מקבלים בכירי העמותה הנחשבת למלכ"ר. בין היתר פורסם כי לפי דוחות המכון ל-2013, הרוויח ד"ר אריק כרמון, אז נשיא המכון, כ-1.5 מיליון שקל בשנה; סגנו, פרופ' מרדכי קרמניצר, הרוויח כ-990 אלף שקל בשנה; וחנוך מרמרי, עורך העין השביעית, קיבל עבור עבודתו שכר ברוטו שנתי של כ-370 אלף שקלים.

יוחנן פלסנר. נמרוד סונדרס
"חלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח". מנכ"ל המכון יוחנן פלסנר/נמרוד סונדרס

המכון: "מסייעים למערכת העין השביעית בבניית מודל הפעלה חדש"

גורם במכון הישראלי לדמוקרטיה שולל היום את הקשר בין הדברים. "אנשי המכון מתכוונים לעשות ככל שביכולתם על מנת לנסות ולהציל את אתר 'העין השביעית'", הוא אומר לוואלה! ברנז'ה, ותולה את אי מציאת הפיתרון בהיעדר גוף שמוכן להשקיע באתר. לדבריו, "הנושא נמצא בימים אלו בדיונים, וברגע שיימצא גוף נוסף שישקיע סכום דומה לזה שמשקיע המכון, האתר יינצל".

מהמכון הישראלי לדמוקרטיה נמסר בתגובה כי: "הקמפיין לעידוד ההצבעה שמוביל המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא חלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח של המכון, שמטרתו להעלות את המודעות וחשיבות ההשפעה של כל אזרח ואזרח לעתיד במדינה. המכון הוביל מהלך מסוג זה בכל מערכות בחירות האחרונות בהתבסס על תקציבים שיועדו לשם כך בלבד. באשר לעין השביעית, בימים אלה אנו מסייעים למערכת העין השביעית בבניית מודל הפעלה חדש, שיאפשר לה לפעול כגוף ביקורת תקשורת חזק ועצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully