וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן: אריאלה בן אברהם תחליף את סימה ואקנין-גיל כצנזורית הצבאית

23.2.2015 / 11:40

במשרד הביטחון הוחלט לקבל את המלצת הרמטכ"ל ולמנות את סגנית דו"צ אל"מ אריאלה בן אברהם לתפקיד הצנזורית הצבאית. בן אברהם תחליף את תא"ל סימה ואקנין-גיל ששימשה עשור בתפקיד

אל"מ אריאלה בן אברהם. דובר צה"ל
אל"מ אריאלה בן אברהם/דובר צה"ל

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון החליט למנות את אל"מ אריאלה בן אברהם לתפקיד הצנזורית הצבאית הראשית, ובכך קיבל גם את המלצת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט - כך הודיעו היום (שני) במשרד הביטחון. אל"מ בן אברהם, המכהנת כסגנית דובר צה"ל, תיכנס לתפקידה בחודשים הקרובים ותחליף את הצנזורית הצבאית הראשית תא"ל סימה ואקנין-גיל ששימשה עשור בתפקיד.

שר הביטחון יעלון: "למרות השינויים המשמעותיים בעולם המדיה וכניסתן של תשתיות תקשורת חדשות שהופכות את הסיקור והשיח למהירים ונעדרי גבולות, תפקיד הצנזורה הצבאית נותר חשוב ומרכזי בשמירה על סודות המדינה וביטחונם של חייליה, שליחיה ואזרחיה. כל זאת, תוך ידיעה כי ישראל היא מדינה דמוקרטית ופתוחה, המקדשת את חופש הביטוי והשקיפות הציבורית. לכן האתגרים הניצבים בפני אל"מ אריאלה בן אברהם הם משמעותיים, ובטוחני שתדע להביא לתפקיד את ניסיונה המגוון והעשיר משירותה בחטיבת דובר צה"ל. בכך תמשיך את המסלול שהתוותה תא"ל סימה ואקנין-גיל, שבעשור האחרון כיהנה בתפקיד וביצעה אותו במקצועיות רבה, תוך הקפדה על האיזונים הרגישים הנדרשים בו והתאמתה של הצנזורה למציאות התקשורתית המשתנה".

"הצנזורה לא יכולה לפסול כל דבר"

ועקנין-גיל הובילה את מערך הצנזורה בעשור מכריע לפעילותו, בו בעוד כלי התקשורת הממוסדים ממשיכים לציית להוראותיו - עבור הניו-מדיה הוא הפך ללא רלוונטי בעליל

סימה ועקנין-גיל הובילה את מערך הצנזורה בעשור מכריע לפעילותו, בו בעוד כלי התקשורת הממוסדים ממשיכים לציית להוראותיו - עבור הניו-מדיה והרשתות החברתיות הוא הפך ללא רלוונטי בעליל. בדומה לאי-הרלוונטיות של צווי איסור פרסום ברשתות החברתיות, כך גם פרטים מתוך פרשות אסורות בפרסום לפי הצנזורה הצבאית מצאו את דרכם לידיעת הציבור.

היא עצמה התייחסה לסוגיה בעבר ואמרה: "יש הבדל בין עיתונאי בפייסבוק לבין אדם מהשורה", אמרה אז. "אי אפשר לנסות לתפוס את הכל, ברגע שאני אעשה את אני מאבדת את הרלוונטיות שלי והמוסריות שלי. אני לא נכנסת לכם לפייסבוק הפרטי ואין לנו כוונה לעשות את זה. אנחנו יושבים בפייסבוק על ערוץ 2 למשל. אם עיתונאי יפתח פייסבוק ויעלה דברים עיתונאיים – הוא חייב על פי חוק לאפשר לי לראות את הדברים". על כוחה של הצנזורה בעידן הנוכחי אמרה: "הצנזורה לא יכולה לפסול כל דבר – לא כל מה שהקוראים חושבים שהוא סוד הוא סוד, וגם לא כל סוד הוא כזה שפוגע בביטחון, וגם סוד שפוגע בביטחון המדינה הוא לא כזה שהצנזורה תתערב בו. הרף הוא מאוד גבוה, רק מה שנמצא ברמת ודאות גבוה לפגיעה בביטחון המדינה יביא התערבות - ואלה דברים ספורים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully