וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת השם נשים בצד

5.3.2015 / 18:27

זעם על רה"מ מצד ארגוני נשים בעקבות דרישת בית הכנסת שבו מבקר היום נתניהו להפרדה בין עיתונאים גברים לנשים באירוע בבית כנסת בפורים: "דווקא בזמן קריאת מניפסט יהודי-פמיניסטי, הוא הזמן לתת מקום של כבוד לנשים ולא לדחוק אותן הצידה"

נתניהו: "רציתי את החרדים בקואליציה - דרושה אחדות". עומר מירון
נתניהו: "רציתי את החרדים בקואליציה - דרושה אחדות"/עומר מירון

במפלגת הליכוד הודיעו הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישתתף באירוע הקראת מגילה בבית הכנסת הגדול בירושלים. המפלגה הזמינה לאירוע את נציגי התקשורת וביקשה מהם, כמקובל, להגיע שעה קודם לצורך בידוק ביטחוני. אלא שכעבור שעה פרסמה המפלגה הודעה מתוקנת בה נמסר כי "בהתאם להנחיות הנהלת בית הכנסת הגדול תהיינה שתי עמדות צילום באירוע: האחת לצלמים ולעיתונאים במפלס התחתון, ועמדת צילום שניה לעיתונאיות ולצלמות בעזרת הנשים".

בארגון נעמת טענו בתגובה, כי מדובר בהדרת נשים, וכי על נתניהו היה לקיים את האירוע בבית כנסת שוויוני. יו"ר הארגון, גליה וולוך, מסרה לוואלה! ברנז'ה: "מכל הטקסטים היהודיים האפשריים, דווקא בזמן קריאת מגילת אסתר, שבה הגיבורות, אסתר המלכה המצילה את עם ישראל , ועוד קודם: ושתי המתקוממת ומסרבת לשמש ככלי שרת של המלך אחשוורוש,
דווקא בזמן קריאת אותו מניפסט יהודי-פמיניסטי, הוא הזמן לתת מקום של כבוד לנשים ולא לדחוק אותן הצידה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוד לא מאוחר. בירושלים, כמו גם בערים נוספות בארץ, יש לא מעט בתי כנסת אורתודוקסיים שוויוניים, ואין שום סיבה בעולם לדחוק הצידה, להפריד, להדיר, עיתונאיות וצלמות לעזרת הנשים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים את מצוות הקריאה במגילה בבית הכנסת הקבוע שאליו הוא מגיע ליד ביתו - בית הכנסת הגדול בירושלים. על מנת לאפשר לעיתונאיות ועיתונאים, נשים וגברים כאחד, לסקר את האירוע עבור כלי התקשורת - הותקנו בבית הכנסת שתי עמדות תקשורת האחת במפלס התפילה התחתון והשנייה במפלס העליון בעזרת הנשים. ראש הממשלה מכבד את מנהגי כל הזרמים והדתות ומחוייב לשוויון ולזכויות הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully