וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי רשות השידור זעמו: "אנחנו לא חמאס"

6.3.2015 / 9:11

עובדי רשות השידור ואגודת העיתונאים יצאו במתקפה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה בשל סרטון הליכוד שהשווה ביניהם לבן החמאס. יונה ויזנטל: "ממש מיותר ומקומם". כרמלה מנשה: "מישהו כנראה ממש בהיסטריה". הסרטון נגנז

צילום מסך

מתקפה חסרת תקדים אמש (חמישי) של עובדי רשות השידור ברשתות החברתיות על ראש הממשלה בשל סרטון תעמולה שנוי במחלוקת של "אנשים שהתאכזבו" מנתניהו, שמטרתו להראות את ההישגים של הממשלה בצורה הומוריסטית. הווידאו, שמציג בצורה סרקסטית כיצד ראש הממשלה פגע בציבורים שונים, מציג בכפיפה אחת שחקנים המדמים אזרחים ושחקן שמחופש לאיש חמאס. הדבר עורר זעם גדול שהופנה לעבר מפלגת השלטון, וזו החליטה לגנוז אותו.

בסרטון "קבוצת תמיכה" מופיעים בין היתר עובדי נמל ורשות השידור יחד עם "פעיל" חמאס, כאשר כל אחד מהם מתלונן על האופן בו נתניהו פגע בו לכאורה. "עובד הנמל" מתלונן: "היינו רגילים לעבוד שלוש שעות בשבוע בשביל 60 אלף שקל, עד שהגיעה הרפורמה ונאלצנו להתחיל לעבוד ולתת שירות לציבור, זה נורא!", ועובדת הרשות אומרת "מה אנחנו נגיד, ממי ניקח עכשיו סתם כסף?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עובדי רשות השידור עברו מספיק". ויזנטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסרטון הוא לא פחות מחרפה! בושה"

הסרטון עורר כאמור סערה, וגרר תגובות זועמות של בכירי רשות השידור בטוויטר ובפייסבוק. העורך הראשי של הרשות יונה ויזנטל כתב כי "עובדי רשות השידור עברו מספיק. הסרטון ממש מיותר ומקומם". המגיש יגאל רביד הוסיף: "אדון ביבי הערב נגעלתי מהתשדיר שלך. עובדי רשות השידור הם לא אנשי חמאס ואפילו לא נמל אשדוד. האגרה רחוקה מביטול ולא ברור מתי בכלל תתרחש הרפורמה שהבטחתם. אם זו בדיחה לפורים אותי לא הצחקת". כתבת הפלילים של קול ישראל עדי מאירי כתבה: "הסרטון החדש מבית היוצר של מי שקורא לעצמו ראש הממשלה של כולם, ומשווה בין עובדי רשות השידור למחבלי חמאס שנפגעו מממשלתו הוא לא פחות מחרפה! בושה".

עורך "מבט" אבי מוסקל כתב: "כמה חלש ואטום צריך להיות, כדי להושיב במעגל עובדים, אזרחי המדינה בראשה אתה עומד, עם החמאס. מכולנו אתה מ-פ-ח-ד באותה מידה?". הכתבת הצבאית הוותיקה כרמלה מנשה כתבה "לבזבז מיליונים כדי לכרוך את עובדי רשות השידור עם החמאס בקמפיין של הליכוד? מישהו כנראה ממש בהיסטריה". הכתב המדיני של רשת ב' צ'יקו מנשה הוסיף "אני לא חש בשום ניסיון לשלוט בפי או באצבעי ונהנה מחופש עיתונאי מוחלט ברשות השידור. חשוב להבהיר על אף הזעם על הסרטון הדוחה". אפילו מגישת "המוסף" גאולה אבן-סער התייחסה לסרטון וכתבה: "אה, אז לזה ביבי התכוון כשהבטיח למוטט את החמאס?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אה, אז לזה ביבי התכוון?". אבן-סער/מערכת וואלה!, צילום מסך

הליכוד: "הסרטון לא ישודר יותר ואנו מתנצלים"

גם עובדי קול ישראל בתל אביב התייחסו לנושא והוציאו הודעה בה נכתב כי "אין אלא להביע תמיהה קשה על שיקול הדעת בפרסום סרטון הסתה שכזה נגד עובדים שבתוך כמה חודשים יאבדו את מקור פרנסתם על לא עוול בכפם".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר: "קמפיין הבחירות של ראש הממשלה חצה גבולות כאשר ניסה להפוך את עובדי רשות השידור מטרה לשינאה כשהוא ממקם אותם בשולחן אחד עם החמאס. יש צורך בהרבה יותר מהתנצלות וסילוק הסירטון השערורייתי כדי לתקן על שורת עיוותים שהתחפשה לרפורמה. הבראת השידור הציבורי העצמאי תבוא עם הבנת ערכו לדמוקרטיה בישראל. המסר הזה הובן גם ביוון שפירקה את רשות השידור שלה הודתה בטעות והקימה אותה מחדש. אך ככל הנראה – עדיין לא ברחוב בלפור".

בעקבות הסערה שחררה המפלגה הודעת התנצלות, בה נכתב: "מדובר בתשדיר שסוקר כמה מהישגי הממשלה אשר נעשה בהומור לרגל חג הפורים. לא הייתה שום כוונה להשוות מישהו לחמאס ולא לפגוע בעובדים רבים ומסורים. הסרטון לא ישודר יותר ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully