וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלם ינאי יחיאל: "המחנה הציוני מפרים את זכויות היוצרים שלי"

9.3.2015 / 13:11

בתמונת הקמפיין "מנהיג שקול ואחראי" של יצחק הרצוג הוא מופיע בארשת פנים שקולה ואחראית, אולם ייתכן כי בכל הנוגע לזכויות יוצרים אנשי הקמפיין היו פחות אחראיים, והצלם ינאי יחיאל מאיים לתבוע הפרת זכויות יוצרים. המפלגה: "קיבל תמורה מלאה על השימוש בצילום"

קמפיין המחנה הציוני עם תמונתו של יצחק הרצוג. עמוד הפייסבוק של המחנה הציוני, צילום מסך
התמונה המועבדת/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של המחנה הציוני

הצלם ינאי יחיאל, מי שמצלם בין היתר את המדור הקבוע "ענייני פנים" במוסף "הארץ" - מתכוון להגיש תביעה נגד מפלגת "המחנה הציוני" בגין הפרת זכויות יוצרים. לטענת יחיאל, המפלגה עשתה ללא רשותו שימוש בתמונה של יצחק הרצוג שצילם וערכה אותה לכדי תמונת קמפיין (בצילום למעלה). יחיאל ניסה להסדיר את הסוגיה אל מול המפלגה, אולם ללא הצלחה.

"אולי יצא לכם לראות את שלטי החוצות של 'המחנה הציוני' שבהן מככבת תמונתו של בוז'י", כתב יחיאל לחבריו בפייסבוק. "רציתי להביא לידיעתכם שאני הצלם מאחורי התמונה. אלא מה? 'המחנה הציוני' מפרים את זכויות היוצרים שלי ועושים שימוש בתמונה ללא רשותי. ניסיתי, בטח שניסיתי לפנות ולדבר ולבקש תשלום (הוגן לגמרי ואפילו זעום) אבל מתעלמים ממני".

יחיאל הוסיף כי בכוונתו להגיש תביעה נגד המפלגה, וביקש מחבריו לצלם עבורו את שלטי החוצות בהם נעשה השימוש בתמונה שצילם ולציין היכן הם צולמו על מנת לעשות בהם שימוש בכתב התביעה ולהמחיש את היקף הפרת הזכויות. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר יחיאל כי הבחין בהפרה כבר לפני כמה ימים, אולם ההחלטה להגיש את התביעה התקבלה לאחר שהניסיונות להסדיר את הסוגיה מול המפלגה לא צלחו.

מלשכתו של יצחק הרצוג נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בבחינה משפטית". ממפלגת המחנה הציוני נמסר לוואלה! ברנז'ה כי: "ההתקשרות עם הצלם יחיאלי ינאי נעשתה באמצעות משרד יחסי הציבור יוניק שעבד בזמן ההתקשרות עם מפלגת העבודה. ינאי קיבל תמורה מלאה על השימוש בצילום וזאת מבלי שהציב תנאים נוספים או הגבלה."

התמונה המקורית:

יצחק הרצוג. ינאי יחיאל,
יצחק הרצוג/ינאי יחיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully