וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמן שלא משתף פעולה עם התקשורת - מתנקמים בו והוא משלם את המחיר"

10.3.2015 / 14:33

כך לדברי מאמן מכבי תל אביב לשעבר וכיום פרשן הכדורגל של ערוץ 1 מוטי איווניר במסגרת כנס "ספורט ותקשורת" של הבינתחומי וערוץ הספורט. רון קופמן: "תקשורת הספורט מחזיקה את הספורט הישראלי בחיים מבחינה כספית"

מוטי איווניר. ברני ארדוב
מוטי איווניר/ברני ארדוב

"תקשורת הספורט, מחזיקה את הספורט הישראלי בחיים מבחינה כספית. אני לא בקיא במספרים, אך הערוץ משקיע סכום רב בזכויות שידור וזה מחזיק את הספורט בישראל", כך אמר הבוקר (שלישי) רון קופמן. "אין פה ספורט, יש תקשורת ספורט, יש רכילות ספורט. אנשים רוצים לדעת סודות מחדר ההלבשה. האם התקשורת משקפת או מעצבת? קודם כל בישראל היא רק מעצבת".

את הדברים אמר קופמן במסגרת כנס "ספורט ותקשורת – כשהאקדמיה פוגשת את הפרקטיקה" שמתקיים בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה בשיתוף ערוץ הספורט ועיריית הרצליה. את המושב הנחה עמיחי שפיגלר והשתתפו בו מלבד קופמן גם מוטי איווניר, משה שלונסקי, אביב לביא ו עו"ד יריב טפר.

"היום אין הבדל בין רפורטר לג'ורנליסט", אמר משה שלונסקי. "אתה שולח עיתונאי לכתוב בליגה ג' והוא כבר רוצה לכתוב פרשנות. זה קורה לצערי גם בעיתונות הרגילה. זה נובע מהחולשה הכלכלית של העיתונות; רמת העריכה נמוכה מפני שהטאלנטים משתלטים על המסך". עוד אמר שלונסקי כי "לתקשורת הספורט הגיעו הרבה אנשים אינטליגנטיים בשנים האחרונות. היום יש קבוצה גדולה של עיתונאים מאוד אינטליגנטים. כותבים ומתבטאים טוב, ולעיתים הנזק שלהם גדול. כיף לקרוא, אבל צריך להיזהר כי ההשפעה על הציבור היא גדולה ולא תמיד לטובה".

רון קופמן. ברני ארדוב
רון קופמן/ברני ארדוב

"גווארדיולה במינכן לא יושב עם הטלפון ומגיב לכתבים על שאלות מה היה באימון"

מוטי איווניר אמר כי "כשאתה מאמן קבוצת כדורגל, העיתונאים חושבים שאתה עובד אצלם ופה מתחילה הבעיה. כשאתה מאמן נגיד את מכבי תל אביב, יש 4-5 עיתונים לפחות, 8 אתרי אינטרנט ו-4-5 ערוצי ספורט שרוצים אותך, ואתה צריך לעבוד אצל כולם. זה אומר לדבר איתם לפני האימון, אחרי האימון להגיד מה היה, שאתה הולך לעשות שינוי בקבוצה אתה צריך לדווח להם, כשאתה מביא שחקן רכש כולם רוצים לדעת קודם. זה גורם לתחרות בתקשורת, ושם את המאמן במצב שאם לא ישתף פעולה מתנקמים בו. וזה חד משמעית דברים שקרו! זה לא קיים בהרבה מקומות אחרים בעולם. גווארדיולה במינכן לא יושב עם הטלפון ומגיב לכתבים על שאלות מה היה באימון. במדינת ישראל זה קורה יום-יום ומאמן שלא משתף פעולה עם התקשורת כמוני, מתנקמים בו והוא משלם את המחיר".

עו"ד יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, אמר כי "אף אחד לא מזמין את איגוד השופטים לבוא ולדבר אחרי משחק טוב שהיה לו. חורצים את דינו עוד לפני שנבדק אם ראו בהילוך נוסף או ראו בחוקת המשחק. איפה הבעיה שלנו באיגוד השופטים? לטעמי, אך ורק בכך שהתקשורת מעצבת. לא מצאתי אף עיתונאי שבא וראה איך מתנהלת ישיבת וועדה מקצועית, והזמנתי את כולם. אף אחד מהפרשנים והשדרנים, כשאנחנו מזמינים אותם, לא מגיע. אחוז ניכר מהיושבים בפאנלים שמשדרים ומפרשנים משחק לא עושים את הכלל הבסיסי של עיתונאות שהוא לבדוק את העבודות והחומר. אנחנו מאוד שקופים, מזמינים את כולם לבוא לבחון אותנו. אם מבקרים אותנו, זה לגיטימי, אבל הרבה פעמים מבקרים אותנו בצורה לא הוגנת. טוב לעשות את זה במינונים הנכונים וכשזה מנוהל. אנחנו בתחתית הסולם. במקרה שלנו, לא מזמינים אותנו לדבר על החלטה טובה של שופט".

בפתח הכנס נשא דברים ד"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה, ואמר כי: "תכני הספורט ממלאים חלק נכבד מהתקשורת ויש בארץ קרוב ל-200 חוקרי תקשורת שחוקרים כ-400 נושאים בתחומי התקשורת, אבל רק 3 חוקרים את הקשר שבין הספורט, התרבות והתקשורת. תמיד עמד לנגד עיני המחדל שלא חוקרים את הקשר שבין תקשורת לספורט. לספורט השפעה עצומה על התרבות. אם אין ספורט אין תרבות. הספורט נוגע לתחומים כמו אתיקה, חופש ביטוי, גישור בין תרבויות. חוקרי האקדמיה לא מתייחסים לתחום בהתנשאות, אבל אין לי דרך אחרת להביע את המחסור האדיר בחוקרים בתחום התקשורת. אני מחויב לקדם את המחקר של תקשורת הספורט אצלנו במרכז הבינתחומי הרצליה וזו רק הסנונית הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully