וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבית תלונות הצופים - על חוסר איזון בחדשות 2

16.3.2015 / 11:22

רגע לפני שנגיע לקלפי מסכמים ברשות השנייה את מערכת הבחירות וסופרים את תלונות הצופים: יותר ממחצית מהן היו טענות נגד חדשות 2 לחוסר איזון פוליטי בשידורים. יחד עם זאת, ברשות מבהירים: "השידורים היו מאוזנים וניתן בהם ביטוי לכלל המפלגות"

עימות ראשי המפלגות. חדשות 2, צילום מסך
עימות ראשי המפלגות/צילום מסך, חדשות 2

מתחילת מערכת הבחירות ועד היום הגיעו לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה 132 פניות העוסקות בבחירות - כך עולה מתונים שמפרסמת היום (שני) הרשות השנייה. 70 מהפניות הלינו על חדשות 2 ו-15 תלונות התייחסו לשידורי ערוץ 10 וחדשות 10, 16 מהתלונות התייחסו לשני הערוצים במקביל ופניות נוספות הוגשו ביחס לשידורי תחנות הרדיו האזורי. הציבור כך נראה אוהב להתלונן לחינם, שכן רק עשרית מהתלונות סווגו כמוצדקות.

הרשות השנייה פעלה בהיערוכת מיוחדת לאורך תקופה זו, לרבות מעקב מלא בזמן אמת אחר תכניות האקטואליה בערוצי הטלוויזיה והרדיו. עם הכניסה לתקופת 60 הימים לפני הבחירות הופצו לכלל הגופים המשדרים הנחיות מפורטות ודגשים לעניין שידור תעמולה בתקופת הבחירות על ידי יועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר. עם הכניסה לתקופת 30 הימים אף הופץ מכתב יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' למנכ"לי הזכייניות בטלוויזיה וברדיו וראשי מערכות החדשות של הערוצים 2 ו-10 הקורא להקפיד על ההנחיות לתקופת הבחירות ועל ריבוי דעות וייצוג כלל המגזרים והעמדות הפוליטיות בסיקור החדשותי בתקופה רגישה זו.

לאורך תקופת הבחירות פסלו ברשות השנייה מספר פרסומות של גופים ציבוריים הקשורים במישרין או בעקיפין במשרדי הממשלה השונים, מחשש לתעמולת בחירות – כאשר לא הוכח הערך האינפורמטיבי של אותה הפרסומת וכן הצדקת העלאת התשדיר סמוך לתקופת בחירות. בין היתר, נפסל תסריט העוסק בפעילות חברת עמידר, הכפופה למשרד הבינוי, בכל הקשור לחידוש דירות בהם מתגוררים זכאי דיור ציבורי, רכישת דירות לזכאי דיור ציבורי וכדומה. באופן דומה פסלה הרשות את התסריטים עבור מערך מעוף המעניק שירותי אבחן וליווי ויועצים לעסקים קטנים וקשור למשרד הכלכלה וכן עבור קרן מעגלים מיסודם של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים וההסתדרות בשיתוף עם משרד הכלכלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדז'יבוז': "מעקב צמוד אחר התכניות סייע רבות לקידום שיח מאוזן"

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה: "בתקופת בחירות מתבהר ביתר שאת תפקידה של הרשות השנייה בהגנה על האינטרס הציבורי בשידורים מאוזנים, מגוונים, המציגים מנעד רחב של דמויות ציבוריות ופוליטיות ונותנים ביטוי לכלל הציבורים והעמדות בחברה הישראלית. ניתן לראות כי פעולות הרשות, לרבות הפצת ההנחיות לזכייניות, מעקב צמוד אחר התכניות ושיח ישיר ורציף של כלל הגורמים ברשות סייעו רבות לקידום שיח מאוזן וטיפול מהיר ויעיל לתיקון ליקויים במידת הצורך".

ניר שוויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה: "לאורך תקופת הבחירות הפעלנו ברשות השנייה מערך כולל לניתור ומעקב אחר השידורים וטיפול ופתרון מהיר בפניות הציבור וסוגיות נוספות אל מול הזכייניות. הרשות תוסיף לפעול בשם האינטרס הציבורי, תוך הקפדה יתרה בשמירה על איזון השידורים והצגה מגוונת ומקיפה של כלל הדעות והקבוצות בחברה הישראלית, כמו גם שמירה על הכללים בדבר איסור תעמולה, החשובים במיוחד בישורת האחרונה של תקופה רגישה זו."

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה: "מניתוח התלונות עולה כי רגישות הציבור גוברת במהלך מערכת הבחירות, בעיקר לנושאים הקשורים לחוסר איזון בשידורים או תחושה של נטייה לצד כזה או אחר. יאמר לזכות הזכייניות כי ככלל השידורים היו מאוזנים וניתן בהם ביטוי לכלל המפלגות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully