וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעקבות הבחירות, אנחנו כבר לא סומכים על העיתונות"

24.3.2015 / 15:10

פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, הציג היום בכנס "FM+ קולטים את העתיד" את תוצאותיו של מחקר ממנו עלה בין היתר כי בישראל, בניגוד לאירופה, הרדיו מדורג במקום השני אחרי הטלוויזיה במדד האמינות

פרופ' אבי דגני. צילום: ענת מזור,
פרופ' אבי דגני/צילום: ענת מזור

כנס הרדיו השנתי "FM+ קולטים את העתיד" התקיים היום (שלישי) זו השנה הרביעית בבית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה. הכנס עוסק בעתיד הרדיו, באתגרים ובטכנולוגיות עדכניות ובמפגש בין האקדמיה לבכירי התעשייה המקומית והעולמית.

במהלך הכנס הציג פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, את תוצאותיו של מחקר רחב וייחודי שנערך לטובת הכנס, אשר בוחן את הרגלי ההאזנה לרדיו והעדפות הציבור. "מקור המידע העיקרי לאירועים אקטואליים משתנה בין קבוצות. בישראל, בניגוד לאירופה, הרדיו מדורג במקום השני אחרי הטלוויזיה במדד האמינות", אמר במסגרת הצגת הממצאים פרופ' אבי דגני. "העיתונים נלחמו לאחרונה בצורה מאוד מכוערת ועלינו להתבייש שבשל הבחירות אנחנו לא סומכים על העיתונות, זה יעלה להם מבחינה כלכלית בהמשך".

הוא הוסיף כי "תכניות הרדיו הפחות מועדפות על הציבור הן שיחות לתוך הלילה וכי התכניות המועדפות עלינו הן מבזקי החדשות והמוזיקה. 57% מההאזנה שלנו לרדיו מתקיימת בנהיגה במכונית. סה"כ שעות ההאזנה, בין הימים ראשון עד חמישי, הוא 2.2 שעות, לעומת סוף השבוע בו הממוצע עומד על 0.7 שעות. מי שמאזינים הכי הרבה לרדיו הם אנשים עם כסף, אולי כי יש להם יותר זמן, או כי הם נמצאים יותר באוטו בדרך לפגישות - את זה עוד צריך לברר".

פרופ' אבי דגני התייחס גם לנושא הבעת דעות בשידורים, ואמר: "מגישי הרדיו 'חוגגים'. חושבים שזו המסיבה הפרטית שלהם ושוכחים שהם יושבים במקום מכובד ואומרים את דעתם האישית כאילו היתה הדבר הכי חשוב. 53% מהציבור מאמינים שעל השדרנים לדבר בכבוד ולא לנקוט עמדה אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully