וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת: המלחמה על משתתפי הריאליטי בעיצומה

25.3.2015 / 14:39

הליהוקים לשתי תכניות הריאליטי הגדולות של הקיץ הקרוב - "אמזונס" של קשת ו"הישרדות" שתשודר ברשת - נמצאים בעיצומם, ואיתן טענות חדשות על דרישות דרקוניות של קשת מהמועמדים באודישנים - שנועדו ככל הנראה לפגוע במתחרה. וואלה! ברנז'ה הציצה לחוזה

בהלה בלונדון: מתקפת נחשים בבירה הבריטית.
בהלה בלונדון: מתקפת נחשים בבירה הבריטית
"נהוג כמובן לדרוש ממשתתפים שלא יופיעו בתכניות אחרות. מדובר בשלבים מתקדמים כשיש לך רק משתתפים בודדים. אבל בשלב ראשוני של ליהוקים? זה קיצוני ולא הוגן"

הליכי הליהוקים לשתי תכניות הריאליטי הגדולות של הקיץ הקרוב - "אמזונס" של קשת ו"הישרדות" שתשודר ברשת נמצאים בעיצומם, והזכייניות נלחמות על הרכבת קאדר המתמודדים שיהפוך את התכנית שלהן לזו שתוביל את טבלאות הרייטינג של העונה החמה. אל וואלה! ברנז'ה הגיע חלק מהחוזה עליו מתבקשים לחתום הנרשמים ל"אמזונס", והוא מעניק הצצה מעניינית, ואולי חריגה, לדרישות מהמתמודדים.

מהחוזה עולה כי חברת ההפקות "אבוט המאירי" - בעבר מפיקת "הישרדות" וכיום מפיקת "אמזונס", דורשת מכל מי שרוצה להתמודד בתכנית להתחייב שלא להגיע להליך ליהוקים של תכנית ריאליטי ישראלית אחרת במשך שנה מהמועד שבו התכנית מסיימת להיות מושדרת בקשת. גורמים בתעשיית ליהוקי הטלוויזיה אומרים כי מדובר בסעיף חריג, שכן הוא מונע מאנשים שמבקשים להשתתף בתחרות ריאליטי לממש זאת למשך תקופה ארוכה במיוחד של שנתיים לפחות, הכוללת את הליך המיונים, ההפקה, הצילומים והשידור. כל מי שמגיע למיונים ל"אמזונס" התבקש להתחייב, כך לפי החוזה, "שלא לקחת חלק במיונים של כל תכנית טלוויזיה אחרת מז'אנר הריאליטי [...] לתקופה של 12 חודשים מתום מועד שידורה של התכנית [...] אלא אם כן קיבלתי לכך אישור מראש ובכתב מאת המפיקה".

"זה נשמע כמו דרישה מופרכת"

"זה נשמע כמו דרישה מופרכת", אומר מפיק מתחום הריאליטי לוואלה! ברנז'ה. "כמות האנשים שמגיעים לשלבים הראשוניים של אודישנים היא עצומה - היא יכולה להגיע לאלפים רבים, חלקם כאלה שמנסים את מזלם בתכנית ריאליטי אחת אחרי האחרת", הוא אומר.

חברות ההפקה יכולות בכלל לשלוט על מי מגיע לאילו אודישנים? אפשר להניח שלתכניות הריאליטי המוזיקלי, למשל, מגיעים הרבה פעמים אותם אנשים לנסות את מזלם בתכניות שונות, לא?

"למנוע מכל המתמודדים הראשוניים להשתתף בכל תכנית אחרת לתקופה כל כך ארוכה - זה גם משהו שאתה לא יכול לאכוף אותו כי המלהקים לא יכולים לעקוב אחרי כולם, וגם לא הוגן כי מדובר בשלב ראשוני מאוד. אני חושב שמדובר בשיטת מצליח".

גורם בתעשיית הליהוק אומר דברים דומים. "נהוג כמובן לדרוש ממשתתפים שלא יופיעו בתכניות אחרות, זה מקובל כי ההפקה רוצה בלעדיות על ההופעה שלהם", הוא אומר, "אבל מדובר בשלבים מתקדמים כשיש לך רק משתתפים בודדים. בשלב כזה - זה טבעי, אבל בשלב ראשוני של ליהוקים? זה קיצוני ולא הוגן".

אתה חושב שזה קשור להפקה המתחרה, "הישרדות"? כלומר, ש"אמזונס" רוצים למנוע ממתמודדים שעברו אצלם להופיע לבסוף על מסך המתחרים כדי להקשות עליהם?

"בשורה ההתחתונה מדובר בחברת הפקה ותיקה, גדולה ומנוסה. הם בעצמם מפיקים תכניות נוספות כמו 'המירוץ למיליון' ו'אקס פקטור' אז אני רוצה להאמין שיש רציונל אמיתי מאחורי הסעיף הזה. כך או כך - קשה לי להאמין שהאנשים שמגיעים למיונים ולא חוזרים אליהם - בכלל מתייחסים לזה".

מההפקת "אמזונס" נמסר בתגובה: "מדובר בסעיף סטנדרטי ומקובל בתכניות מסוג זה. מיותר לציין כי מעת שהקאסט הסופי סגור, כל מי שחתם על ההסכם ולא התקבל, מקבל הודעה לפיה לא התקבל לתכנית והוא משוחרר מהתחייבות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully