וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תלונות על הראיון עם ארז אפרתי; קשת: "כל הדילמות הוצבו על השולחן"

26.3.2015 / 11:27

סערת הראיון עם האנס המורשע, המאבטח לשעבר של הרמטכ"ל, נמשכת: אל נציב פניות הציבור ברשות השנייה הגיעו בימים האחרונים למעלה מ 100 תלונות בנושא. הרשות: "ניזום קוד אתי"

אל נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב הגיעו בימים האחרונים למעלה מ 100 תלונות בעקבות הראיון שנערך בתוכנית "עובדה" עם עבריין המין, מאבטחו לשעבר של הרמטכ"ל, ארז אפרתי. כזכור, הראיון עורר סערה רבה עוד טרם שידורו. בין הפונים אירגוני נשים ונפגעות תקווה מינית וקורבנות אונס שסיפרו שהראיון החזיר אותן לטראומה הקשה שחוו. במענה לפונים כתב רגב "כי הזכיינית הייתה צריכה לגלות רגישות גדולה יותר כלפי הצופים ובעיקר כלפי קורבנות עבירות מין". הוא הוסיף כי באחרונה מתקבלות בנציבות פניות הציבור יותר ויותר תלונות נגד שילובם של עבריינים ובכללם עברייני מין בתוכניות טלוויזיה. בעקבות זאת קרא רגב למועצת הרשות ולהנהלת הרשות ליזום קוד אתי בשילוב זכייניות ואירגוני נשים שיעסוק בשילובם של עבריינים בתוכניות טלוויזיה".

יו"ר הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז ומנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי הוסיפו: "נושא ראיונות עם פושעים מורשעים בכלל ואנסים בפרט הינו רגיש מאד ובעל חשיבות ציבורית גבוהה. יחד עם נציב תלונות הציבור ניזום דיון ראשוני בנושא לקביעת קוד אתי לראיונות בין הזכייניות, עיתונאים בכירים וארגוני נשים. הרשות השנייה שמה לה למטרה לפעול ,ככל שניתן, למען אוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית ובכללן נפגעות תקיפה מינית, וכך נעשה".

כבר למחר הראיון, ביום שלישי בבוקר, פנתה הרשות השניה לקשת בבקשה לקבל את תגובתה לגל התלונות נגד שידור הראיון שערכה נסלי ברדה. בקשת ענו אז כי "בטרם התקבלה לקיים את הריאיון ולשדרו בסופו של דבר, הוצבו על השולחן כל הדילמות הנובעות מן החשיפה. אולם, מנקודת מבט עיתונאית, ראיון אינו פרס, אינו הכשר או הלבנה למי שהכתים את עצמו במעשים נוראים, אלא הוא כלי לעסוק בשאלות ציבוריות המתעלות מעבר למקרה הפרטי של ארז אפרתי: האם כעת, כשהוא אדם חופשי, האם המנגנון החייתי שבו נוטרל? האם אפשר בכלל לנטרל מנגנון כזה? והאם ישנם סימנים מקדימים שיכולים להזהיר מפני הסכנה שמצויה באדם שנראה על פניו נורמטיבי? אלה הן שאלות שכל מי שרוצה לחקור אלימות מינית רוצה לקבל אליהן תשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully