וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "ציד המכשפות" בישראל היום: מפוטרת נוספת תובעת

6.4.2015 / 14:21

רכזת הכתבים של ישראל היום שפוטרה לאחר שדברי עמוס רגב באירוע יום ההולדת שלה הודלפו, תובעת יותר מ-150 אלף ש"ח מהעיתון וטוענת ל"ציד מכשפות סלקטיבי". היא המפוטרת השנייה שתובעת בטענה לרדיפה מצד רגב

עורך ישראל היום עמוס רגב ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
"ציד מכפשות סלקטיבי". עמוס רגב/אורי לנץ

רכזת הכתבים לשעבר של "ישראל היום" שחר כהן, תובעת יותר מ-150 אלף ש"ח מהעיתון בשל בגין פיטורים שלא כדין - זאת לאחר שכמו עובדים אחרים, גם היא אולצה לעבור בדיקת פוליגרף בהוראת עורך העיתון עמוס רגב, על מנת לבדוק מי הדליף החוצה מהמערכת דברים שנשא במסיבת יום ההולדת שלה שנערכה בעיתון. לפני מספר שבועות הגיש המפוטר השני, כתב הספורט עמית לוינטל, תביעה דומה.

בתביעה חושפת כהן כי מי שצילם את דבריו של רגב הוא כתב החוץ של העיתון, אלי לאון, שצילום חצי דקה מהדברים ולאחר מכן שלח אותם לקכמה מהקולגות בפייסבוק. "התובעת לא תיעדה את הדברים ולא ביקשה מאיש לתעדם. מי שבחר לצלמם על דעת עצמו ומיוזמתו היה כתב דסק החוץ של העיתון, מר אלי לאון, באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי שלו, מיוזמתו ועל דעת עצמו. התובעת אף לא ביקשה העתק מאותו סרטון", כך בכתב התביעה. עוד נכתב כי "מר אלי לאון, אשר צילם כאמור והפיץ מיוזמתו את אותו סרטון שהחל את המהומה המתוארת לעיל, מעולם לא זומן לשימוע כלשהו, ומן הסתם גם מעולם לא פוטר. עובדה זו כשלעצמה מלמדת עד כמה חסרת תום-לב היא הנתבעת (חברת ישראל היום, ד.א)".

לאחר שאורי משגב פרסם בעיתון הארץ ציטוטים מדבריו של רגב היא נדרשה, כמו עובדים אחרים, לעבור בדיקת פוליגרף. "על אף שאין עליה כל חובה לעשות כן, ועל אף שלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לדין או הסכם, הסכימה התובעת לעבור בדיקת פוליגרף, שאף היא תהליך משפיל ומבזה מאין כמוהו, על לא עוול בכפה", נכתב בתביעה, וצוין כי לאחר מספר ימים היא זומנה לשימוע שלפני פיטורים. "התובעת תטען כי מסכת האירועים המתוארת לעיל, אשר כללה השפלה, ביזוי ופגיעה קשה בשמה הטוב על לא עוול בכפה, הכל בשל ציד מכשפות סלקטיבי, שהחל בסרטון אשר התובעת לא צילמה, ולא ביקשה כי יצולם, וכאשר מי שצילם אותו ממשיך בעבודתו כאילו דבר לא אירע, כל אלה מחייבים פיצוי הולם אשר יגלם הן את נזקה הממוני והן את נזקה הבלתי ממוני של התובעת", כך בתביעה.

"אנחנו כנראה לקראת מלחמה. וננצח בה. זה ברור"

רגב אמר לעובדיו באותו אירוע סגור, שהיה יום ההולדת של כהן וגם האירוע שהביא לפיטוריה: "אנחנו לקראת מלחמה וננצח בה", זאת כשעתיים אחרי התקיפה בדמשק שבוצעה במהלך יום פיזור הכנסת. משגב רמז למידע שידע רגב, המקורב לרה"מ על כוונותיו לכאורה של האחרון, ופלט אותו בפני עובדי העיתון. בעקבות הפרסום הוזמנו כעשרה חברי מערכת על ידי קב"ט החברה לעבור בדיקת פוליגרף, וזאת על מנת לבדוק מי הגורם שהדליף את הדברים.

דבריו המלאים של עמוס רגב, כפי שפורסמו, היו: "לפעמים בסרטים אתה עובר בשוט אחד מהרגע של המסיבה לרגע של המלחמה. אנחנו כנראה לקראת מלחמה. וננצח בה. זה ברור. לפני שעתיים הפציצו ממש בדמשק, ובעוד שעתיים מי יודע מה יקרה, אז בואו נחגוג". כאשר נשאל על כך על ידי אורי משגב הוא הכחיש כי התייחס להפצצה בדמשק וטען שהתכוון למלחמת הבחירות ומצב בשוק התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully