וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורה של אורלי אזולאי באיראן מרגיז את התקשורת המקומית

13.4.2015 / 14:13

כתבת ידיעות אחרונות בוושינגטון אורלי אזולאי ביקרה באיראן וכתבה יומן מסע שפורסם בגיליון פסח של מוסף "7 ימים". כעת, לאחר הפרסום, דורשים כלי תקשורת במדינה מהרשויות הסברים על איך הצליחה אזרחית ישראלית להיכנס למדינה "מתחת לאפם"

אורלי אזולאי בטהראן. ynet, צילום מסך
אורלי אזואלי באיראן/צילום מסך, ynet

ביקורה של כתבת ידיעות אחרונות אורלי אזולאי באיראן לטובת יומן מסע שפורסם בגיליון הפסח של מוסף "7 ימים", מעורר לאחרונה תרעומת במדינה האיסלאמית. כלי תקשורת דווחו בימים האחרונים על ביקרה של העיתונאית הישראלית, ומציינים כי "כי שליחת ידיעות אחרונות לוושינגטון נכנסה למדינה בדרכון אמריקני, מתחת לאפם של השלטונות", כך בניסוח המקומי.

הסוגיה עלתה לכותרות בטהראן לאחר שכמה עיתונאים איראנים ביקשו לברר מדוע התירו הרשויות לאזרחית ישראלית להיכנס לתחום המדינה, ושיגרו שאילתות לרשות התרבות וההכוונה האיסלאמית בטהראן. הרשות אחראית על משרד התיירות, המנפיק אישורי כניסה לאזרחים זרים למדינה ומפקח על שהייתם באיראן. הקבוצה שעמה הגיעה אזולאי למדינה ביקרה בטהרן ובשיראז, באיספהאן ובפרספוליס במשך שבועיים. אזולאי נפגשה בין היתר עם צעירים אוהבי ישראל, ביקרה בבית הכנסת של איספהאן ובקבר אסתר המלכה בחמדאן, ונפגשה עם חברי הקהילה היהודית הדועכת של איראן.

נציג מטעם הקבוצה מסר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי הקבוצה נכנסה לאיראן עם ויזות המונפקות לתיירים - ולא עם אשרות כניסה המונפקות לעיתונאים. מקור רשמי איראני מסר בתגובה לכלי התקשורת כי משרד התרבות בטהראן "לעולם לא היה מנפיק אשרת כניסה עיתונאית לכתבת של עיתון ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully