וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת חדשות 2 נערכת לפיטורים; ועד העובדים שם רגל בדלת

14.4.2015 / 8:33

פרסום ראשון: הקיצוצים בתקציבי זכייניות ערוץ 2 מחלחלים ישירות לחברת החדשות, וזו צפויה לפתוח בעוד שבוע בהליך פיטורים וקיצוצי שכר. בוועד העובדים דורשים שיתוף פעולה ונתונים, ההנהלה מסרבת, וברקע כבר מרחף איום בפנייה לבית הדין לעבודה

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס/ברני ארדוב

דרמה בנווה אילן: הנהלת חברת החדשות של ערוץ 2 מתכוונת להוציא כבר בשבוע הבא זימונים לשימועים שלפני פיטורים ולפתוח בהליך של קיצוצי שכר, אולם מסרבת לדרישת ועד עובדי החברה להציג בפניו נתונים שיאפשרו לו להציג אלטרנטיבות להיקף הקיצוץ. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעוד ההנהלה נחושה להוציא לפועל את הקיצוץ, בהוראת דירקטוריון החברה וכפועל יוצא של הקיצוצים בזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, בוועד מאיימים כי אם ההליך לא יתנהל תוך כדי משא ומתן עמם הם יפנו לבית הדין לעבודה.

על כוונת ההנהלה לבצע קיצוץ נמסר לוועד באופן רשמי בתחילת השבוע בפגישה שערכה ההנהלה עם נציגי העובדים. אנשי ההנהלה מסרו לאנשי הוועד כי בכוונתם למזער ככל האפשר את הפגיעה בעובדי החברה, אולם אלה דרשו שההליך כולו יתקיים בתיאום מלא עמם. העובדים דרשו מההנהלה לקבל נתונים רלוונטיים בנוגע לתוכנית הקיצוצים – ובהם בין היתר מה גובה הקיצוץ המבוקש, מה מספר המפוטרים המתוכנן, מאילו מחלקות, מה השיקולים המנחים בבניית רשימת המפוטרים, מה גובה קיצוץ השכר ועל איזה קבוצות של עובדים הוא יחול.

על הפרק: פנייה לבית הדין לעבודה

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הנהלת חדשות סירבה לדרישה לתת לוועד את הנתונים, ובעקבות כך מסרו בוועד כי הוצאת הליך הקיצוצים באופן חד צדדי יגרור פנייה שלהם לבין הדין לעבודה. כזכור, סכסוכים דומים בין ועדי עובדים בכלי התקשורת לבין הנהלות אשר הגיעו לבית הדין לעבודה, למשל בעיתון מעריב תחת ההנהלה הקודמת, באתר ynet ובאתר ONE - הסתיימו לטובת העובדים, וההנהלות אולצו לקיים את הקיצוצים תוף שיתוף פעולה עם הוועדים היציגים. בחברות אחרות כמו בחדשות 10, גלובס וידיעות אחרונות, הוצאו ההליכים לפועל מראש תוך שיתוף פעולה אל מול העובדים.

בארגון העתונאים ובוועד העובדים של החברה סרבו להתייחס לדברים. תגובת הנהלת חדשות 2 לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully