וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בני ברית 2015 יוענק לנדב איל וסם סוקול

26.4.2015 / 10:23

הפרס, הניתן על סיקור יוצא דופן של יהדות התפוצות, יוענק לעורך חדשות החוץ של חדשות 10 על סדרת הכתבות "שנאה" בנושא האנטישמיות הגוברת באירופה ולסם סוקול עבור סדרה שפרסם בג'רוזלם פוסט על מצבם העגום של יהודי אוקראינה. אות מפעל חיים יוענק לקול ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב איל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדב איל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 וסם סוקול כתב התפוצות של הג'רוזלם פוסט יקבלו את הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית, הפרס המרכזי בנושא סיקור יהדות התפוצות המוענק זו השנה ה-32. מדובר בשנה השניה ברציפות בה מוענק הפרס לחדשות 10, כאשר בשנה שעברה היה זה מתן חודורוב שזכה בו. אות מפעל חיים הוענק "קול ישראל" עבור תוכנית הרדיו "הוותיקה המדור לחיפוש קרובים" שעורך ומגיש היום איזי מן.

חבר השופטים החליט להעניק את הפרס בקטגוריה של העיתונות המשודרת לנדב איל עבור הסרט "שנאה" ששודר בערוץ 10 באוקטובר האחרון. הסרט, על האנטישמיות הגוברת באירופה צולם בלוקיישנים ביוון, אנגליה וגרמניה ושודר קודם לכן כסדרה של ארבעה פרקים במסגרת המהדורה הראשית של חדשות ערוץ 10. הפרס בקטגוריה של העיתונות המודפסת יוענק לסם סוקול עבור סדרה של כ-30 כתבות שפרסם בג'רוסלם פוסט מחודש מאי עד דצמבר 2014 שעסקו מהשטח במצבם העגום של יהודי אוקראינה המזרחים לאור המלחמה והאנטישמיות.

אות מפעל חיים ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי יוענק לקול ישראל עבור התוכנית "המדור לחיפוש קרובים" המשודרת היום ברשת א'. התוכנית הותיקה נוסדה עוד בשנת 1945 במטרה לסייע לניצולי השואה למצוא שריד לבני משפחתם שניתק איתם הקשר בעת המלחמה. המדור שודר ברציפות עד שנת 1969. השדרן ירון אנוש חידש את השידורים בשנת 2000 בתוספת ראיונות ותחקירים במהלכם נחשפים דמויות ופרטים על החיים בקהילות יהודיות בתפוצות היום ובעבר הקרוב. איזי מן ממשיך במתכונת זו. לתכנית תפוצה גם בעולם באמצעות מאמריו של העיתונאי הילל קוטלר במדור Seeking Kin המבוססים ברובם על תוכניות "המדור לחיפוש קרובים".

מנהל המרכז העולמי של בני ברית עו"ד אלן שניידר, מסר כי חתני הפרסים והאותות השנה "הם דוגמא למיטב שבסיקור של התקשורת הישראלית אודות התפוצות ומגלים מסירות, מקצועיות והעמקה ראויים. ריבוי המועמדים והכתבות שהוגשו לתחרות השנה היא הוכחה שההתעניינות ביהדות התפוצות בתקשורת הישראלית נמצאת במגמת עליה". פרס בני ברית מוענק מדי שנה על במצוינות בסיקור של העיתונאות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הוא נקרא ע"ש וולף מטסדורף ז"ל, עורך כתב העת של המרכז העולמי של בני ברית בשפה האנגלית "Leadership Briefing" ועיתונאי ירושלמי יוצא אוסטרליה ואשתו הילדה מטסדורף ז"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully