וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזית החדשה של הצינור: "חדשות 0404" וכיכר השבת במקום "סטטוסים מצייצים"

26.4.2015 / 12:33

סגירת "סטטוסים מצייצים" לא עוצרת את פרויקט "החזית", אליו יצטרפו כעת עמודי הפייסבוק "חדשות 0404", "כיכר השבת" ו"חדר המצב" - מהגדולים בישראל. המטרה: "מנוף ללחץ ציבורי סביב תחקירים שישודרו בעתיד בתוכנית"

גיא לרר. ראובן קסטרו
גיא לרר/ראובן קסטרו

חצי שנה לאחר איחוד הכוחות בין "צינור לילה" ודף הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" של אבי לן שנסגר על ידי לאחר שמכר פוסטים בתשלום, ופרויקט "החזית" המשותף שלהם לובש גלגול חדש: אל הפרויקט יצטרפו כעת כמה מעמודי הפייסבוק הגדולים בישראל והם יקדמו פעילות חברתית משותפת תחת "החזית" של צינור לילה, שהחל מהיום תעבור לשעה 22:30 ותקרא "הצינור".

בפרויקט החדש שותפים דפי הפייסבוק "חדשות 0404" אשר לו מעל ל-300 אלף אוהדים, "כיכר השבת" עם מעל 150 אלף, "חדר המצב" שמחזיק ב-50 אלף אוהדים ודף "הצינור" שלו יש יותר מ-500 אלף אוהדים. אל דפי הפייסבוק האלו יחבור הקומיקאי גדי וילצ'רסקי על 175 אלף האוהדים שלו בפייסבוק. הדפים הללו מחזיקים במשותף מיליון ומאתיים אלף לייקים – ובצוות "החזית" מעריכים כי מדובר בכמעט מיליון משתמשים ייחודיים, מה שהופך את שיתוף הפעולה לבעל נפח של אחד מכלי התקשורת הגדולים בישראל, נפח אותו מתכוונים אנשי צוות "החזית" לתעל לטובת שיתוף פעולה חוצה מגזרים ומנוף ללחץ ציבורי סביב תחקירים שישודרו בעתיד מסגרת "הצינור" של חדשות 10.

בחודשים שבהם הפרויקט המשותף היה פעיל עלתה במסגרתו סדרת התחקירים "שבוע איקיוטק" בנוגע לחברה שהוציאה דרישות תשלום מפוקפקות לכמאה אלף ישראלים והפרסומים הביאו להפסקת פעילות החברה ולמעצר בעליה. כמו כן במסגרת המיזם עלה "שבוע HOT", סדרת תחקירים שהביאו לכינוס חירום של ועדת הכלכלה בכנסת ולשיפור דרמטי בשירות החברה. כמו כן נערך במסגרת הפרויקט "שבוע מינימום" להצפת סיפוריהם של משתכרי שכר מינימום ופורסם לראשונה הפוסט שהצית את מחאת המילקי. את הרעיונות לפרויקטים הציעו הגולשים בדיונים פתוחים שנערכו אחת לכמה שבועות.

"אנחנו עסוקים בפייסבוק רוב הזמן בלריב אחד עם השני, שמאלנים וימנים, חרדים וחילונים ובעצם מפספסים את הנושאים שמשותפים לכולנו", אומר מגיש "הצינור" גיא לרר. "המטרה היתה כאן לאחד בין הקבוצות שבדרך כלל מתגוששות זו עם זו בעניינים מאוד כלליים וליצר שיח פרקטי על כל מה שמרכיב את היום יום של כולנו. ראינו בעבר את האפקטיביות בשיתוף הפעולה ברשת עם סטטוסים מצייצים זצ"ל והחזית החדשה גדולה יותר מבחינת כמות הלייקים ובעיקר וחציה המגזרית ואנחנו מצפים בקוצר רוח לפרויקט הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully