וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתעללים בעובדי רשות השידור עד הסגירה"

30.4.2015 / 12:18

נציגי עובדי רשות השידור זועמים בעקבות דרישתו של כונס הכנסים הרשמי לקצץ בשכר השעות הנוספות. בהסתדרות הודיעו: נילחם ולא נאפשר פגיעה בעובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זעם בקרב עובדי רשות השידור, בעקבות דרישה של כונס הנכסים הרשמי ברשות, דוד האן, לקצץ בשעות הנוספות של העובדים. גורמים בקרב העובדים מסרו כי מדובר בקיצוץ בשיעור של כ-20 אחוזים.

העובדים ונציגי העובדים טוענים שמדובר בהפרה בוטה של החוק שהוחל עם כניסתו של הכנ"ר לרשות השידור. על פי החוק לא ייעשו כל שינויים במעמד ובתנאי השכר של העובדים, עד שלא יחל לפעול תאגיד השידור הציבורי החדש.

בשלב זה מתקיימים מגעים בין הכנ"ר לבין נציגי העובדים שדוחים כל האפשרות שהקיצוצים אכן ייצאו לפועל.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, אישר כי אכן התקבלה דרישה לקיצוץ בשעות הנוספות, והוסיף: "לא די שסוגרים ומפטרים עובדים, לא די שמפרים הסכם שלפיו עד הסגירה שכרם של העובדים לא ייפגע, וכעת מתעללים בעובדים. זו פשוט התעללות".

גורמים ברשות השידור אמרו לוואלה! ברנז'ה כי לעובדים נמסר שהדרישה לקיצוץ היא רטרואקטיבית, וכי בשלושת החודשים הבאים, הקיצוץ יהיה גבוה יותר מ-20 אחוזים, על מנת להשלים את החוסרים התקציביים מהחודשים ינואר עד אפריל.

אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, שאחראי על נושא רשות השידור, סיפר לוואלה! ברנז'ה כי קיים ביום ראשון פגישה עם ההנהלה, על רקע הדרישה לפגיעה בשכר העובדים. "לא יהיה קיצוץ, הבהרתי שנתנגד לדברים לא הוגנים, וישנו חוק שאוסר לעשות כל שינוי במעמד העובדים עד שהתאגיד לא ייחל לפעול".

מהכנ"ר נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר השעות הנוספות המדווחות על ידי עובדי רשות השידור וזאת עקב פרישתם של עובדים מאז החלה הרשות בהליך הפירוק. יובהר כי החלק הארי של השעות הנוספות הללו נישען על תפיסות הפעלת שידור נושנות המחייבות הרכב קבוע של עובדים לצורך קיומו של השידור, גם אם אין בכך צורך ממשי".

"בתיאום עם משרד האוצר נדרשת רשות השידור להמנע מכל חריגה בהיקף השעות הנוספות המדווח. האילוצים הללו מחייבים את הנהלת רשות השידור להורות על צימצום מכסת השעות הנוספות המתאפשרת לכל עובד וזאת עד שתתאפשר הטמעה של תוכנית מתקדמת להפעלת השידורים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully