וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השבוע: שתיים אוחזות

4.5.2015 / 15:32

יועצי תקשורת ובעלי משרדי יחסי ציבור זועמים: הדרישות המופיעות במכרז למיזם "929 - תנך ביחד", אשר הזכייה בו נאמדת בעשרות אלפי שקלים - מתאימות למשרד אחד בלבד, של מאיה קרבט ונירית וייס, המייצג את הפרויקט כיום. וואלה ברנז'ה בדקה בציציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
יועץ תקשורת בכיר: "חבל על הזמן ועל הכסף. אני בכלל לא מבין למה גוררים את כל המשרדים ללכת למכרז, להפקיד ערבויות ולהתאמץ, אם ממילא הוא מיועד למשרד אחד"

אנשי יחסי ציבור ויועצי תקשורת זועמים: המכרז לייעוץ תקשורת ומתן תוכן שהוציא המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), למיזם "929 - תנך ביחד", מתאים באופן תמוה, כך לטענת גורמים בענף, למשרד יחסי הציבור של מאיה קרבט ונירית וייס. משרד קרבט וייס ליווה את ההזנקה של המיזם לאחר שהתהליך חייב את ההמנהלת לבחון 3 הצעות ללא מכרז – והיא בחרה בו.

מיזם "929 - תנך ביחד" נולד בסוף שנת 2014, ומטרתו לימוד פרק תנ"ך יומי, כשבכל שבוע נלמדים חמישה פרקים חדשים. הפרקים מלווים בהסברים, סרטונים, תמונות וקריינות. את הפרויקט יזם סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, והוא משותף למשרד החינוך, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, הסוכנות היהודית וגופים ציבוריים נוספים, המסייעים במימון.

את המכרז ליחסי ציבור ולייעוץ תקשורתי פרסם המרכז לטכנולוגיה חינוכית בתחילת אפריל השנה, ונסגר היום (שני) בבוקר. הוא מתייחס לתקופה של שנה, עם אפשרות להארכה, תמורת ריטיינר חודשי. מה שעורר את זעמם של יועצי התקשורת שנחשפו למכרז והבינו שאין להם כל סיכוי לזכות בו, הוא סעיף 4, המתייחס לתנאים מוקדמים להגשת הצעה.

לטענת יועצי התקשורת ששוחחו עם וואלה ברנז'ה, אם מצליבים את הרקע המקצועי של שתי יועצות התקשורת והדרישות העולות מסעיף זה, מתקבל הרושם של הטעייה מכוונת ותנאי הסף אינם מאפשרים למשרדים גדולים ומנוסים לא פחות לגשת למכרז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם מדובר בצירוף מקרים - זה מקרי מדי"

"נירית וייס שימשה כעורכת טיים אאוט, פנאי פלוס וערוץ 24 – סך הכל שלושה כלי תקשורת על פני מעל 5 שנים. למעט וייס, אין עוד משרד יחסי ציבור אחד בישראל שעומד בפרמטר הזה"

יועצת תקשורת נוספת ששוחחה עם וואלה ברנז'ה, הסבירה: "יש כמה דרישות במכרז שהופכות את קרבט וייס למשרד היחידי בישראל שיכול להתמודד. כך לדוגמא, בסעיף 4.2 הם מציינים כדרישה כי 'למציע יש מנהל אחד לפחות, בעל חמש שנות ניסיון לפחות, בעבודה ניהולית בשלושה גופי תקשורת מובילים בישראל'. אותה יועצת פירטה: "מעבר להיות הדרישה הזאת תמוהה ולא רלוונטית, כידוע, נירית וייס שימשה כעורכת טיים אאוט, פנאי פלוס וערוץ 24 – סך הכל שלושה כלי תקשורת על פני מעל 5 שנים. קרבט ניהלה עד 2011 את מערך יחסי הציבור והדוברות של זכיינית ערוץ 2 קשת במשך עשר שנים. למעט קרבט וייס, אין עוד משרד יחסי ציבור אחד בישראל שעומד בפרמטר הזה".

סעיף נוסף נוגע בסעיף 4.3 בו אחת הדרישות היא כי "למציע יש לפחות שני עובדים המועסקים באופן ישיר על ידו והם בעלי ניסיון של שנתיים לפחות, האחד בפיתוח תוכן והאחר ביחסי ציבור ותקשורת, אשר יוקצו לטובת המיזם". היועצת מסבירה: "בדרך כלל, במכרזים ציבוריים מבקשים שנים רבות של ניסיון ומשרדים בעלי ותק של 5 שנים ומעלה. פה רוככה הדרישה הזאת עד לכדי שנתיים בלבד. בנוסף, וייס וקרבט מציגות את משרדן ככזה שעוסק בשני תחומים - מנהל יחסי ציבור (באמצעות קרבט) ופיתוח תוכן (באמצעות וייס), כך שאם מדובר בצירוף מקרים - זה מקרי מדי". לדברי אותה יועצת, בכוונתה לפנות בנושא ליועץ המשפטי לממשלה".

בעל משרד אחר לייעוץ תקשורתי אמר השבוע לוואלה ברנז'ה בתמצות: "חבל על הזמן ועל הכסף. אני בכלל לא מבין למה גוררים את כל המשרדים ללכת למכרז, להפקיד ערבויות ולהתאמץ, אם ממילא הוא מיועד למשרד אחד. לנו במשרד יש בעלי ניסיון בתקשורת, אבל אף אחד לא יכול לעמוד בדרישות הספציפיות של המרכז".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תגובות: "שמחים על העניין הרב שמעורר המיזם"

ממנהלת 929 נמסר: "הננו מחויבים על פי חוק לפרסם מכרז המזמין את משרדי יחסי ציבור והתקשורת המובילים להגיש את מועמדותם תוך התמחויות ספציפיות שדורש המיזם. אנו שמחים על העניין הרב שמעורר מיזם 929 הן בקרב הציבור והן בקרב הגורמים המקצועיים".

ממשרד קרבט וייס נמסר: "משרדנו משקיע משאבים רבים מולטי דיספלינרים בקידום מיזם 929 מהשקתו ועד היום. ולמרות ההצלחה הרבה לה זוכה, גם אנחנו נדרשים להתמודד מחדש במכרז שהתפרסם בחודש שעבר. נעים לגלות כי גורמים בענף מעריכים כי סעיף 4 במכרז זה מבדל את היכולות המקצועיות של משרד 'קרבט וייס' משאר המשרדים. להם תודתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully