וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצה הדס שטייף והופ חקירה במשטרה

5.5.2015 / 14:01

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד הדס שטייף - כך נודע לוואלה ברנז'ה, זאת ככל הנראה בעקבות חשיפת שמו של ניצב ניסים מור, כקצין הבכיר שנחשד בשורה של הטרדות מיניות ומעשים מגונים. גל"צ: "חקירת עיתונאית בישראל דורשת את אישורו של היועמ"ש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצעד חריג, פתחה משטרת ישראל בחקירה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף - כך נודע לוואלה ברנז'ה. על פי גורם המעורה בפרטים, שטייף זומנה כל הנראה, בעקבות חשיפת שמו של סמפכ"ל המשטרה ניסים מור, בטרם הותר שמו לפרסום.

שטייף חשפה את שמו של מור בתוכניות "נכון להבוקר" ו"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל וכן בדיווחים שונים, כמי שנחשד בהטרדה מינית ומעשים מגונים של שוטרת זוטרה והטרדות מיניות נוספות.

לאחר מכן, פרסמה שטייף פוסט בדף הפייסבוק שלה, שבו כתבה: "סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור נעצר בחשד להטרדות מיניות ומעשים מגונים בשוטרות זוטרות. הכל כבר פורסם. עם פרסום העניין על ידי המחלקה לחקירות שוטרים התפתח ויכוח בין הכתבים הפלילים אם לפרסם את שמו של הניצב כן או לא. למה? כי יש חוק האוסר לפרסם שמו של אדם עד חלוף 48 שעות. מבחינתי אני... סגן מפכ"ל הוא לא אדם מהישוב. הוא אישיות ציבורית שנעצרה. נחקרה, ונשלחה למעצר בית. ו.... ישוב להיחקר היום. ו....אם למשהו יש בעיה עם זה שפרסמתי את שמו של הסמפכ"ל... מוזמן לתבוע אותי".

שטייף התכוונה לתיקון לחוק שאושר בכנסת לפני שלוש שנים לפיו חל איסור לפרסם את שמו של חשוד במשך 48 שעות הראשונות מרגע שקיבל את ההודעה על פתיחת חקירה נגדו.

יצוין כי פעמים רבות נחשפים על ידי עיתונאים, בשוגג או במזיד, שמות חשודים והמשטרה אינה בודקת את הדברים וכי מדובר באקט קיצוני - שעל פי אותו גורם, נעשה אך ורק משום שמדובר בשם של קצין בכיר בארגון.

טרם התקבלה תגובת הדס שטייף לדברים. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לתוכן פנייתכם ומבלי לאשר או להכחיש, משטרת ישראל ככלל אינה מוסרת מידע על חקירות לרבות על עצם קיומן". בגל"צ סירבו להגיב על הידיעה, אך גורם בכיר בתחנה אמר לוואלה ברנז'ה כי "חקירת עיתונאית בישראל דורשת את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה. אם אכן הוחלט לזמן עיתונאית לחקירה, אנו מקווים כי הדבר נעשה לאחר שהופעל שיקול דעת קפדני בשל ההשלכות שיש בנקיטת צעד חריג שכזה לחופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully