וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויפה דקה אחת קודם

6.5.2015 / 16:22

בקשת החליטו להשהות את שידור "האח הגדול" בשתי דקות גם בשידור החי באתר האינטרנט, המשוחרר מכל מגבלה, זאת בדומה לערוץ 26. יו"ר מועצת הכבלים והלווין: "ממחיש את המצב האבסורדי בשוק הטלוויזיה, הפועל במגרש משחקים לא אחיד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקשת החליטו להחיל על השידור החי והרציף מבית האח הגדול המועבר באתר האינטרנט, את המגבלה המוטלת עליהם בכבלים ובלווין: זמן השהייה של שתי דקות מהצילום ועד השידור על המסך. זאת למרות שעל השידור האינטרנטי לא חלה כל מגבלה.

לפני כשבוע דנה מועצת הכבלים והלוויין, שבראשות ד"ר יפעת בן חי-שגב, בפתיחת ערוץ 26 ב-yes והוט, המעביר ברצף את המתרחש בבית האח הגדול. הדיון התקיים לקראת עליית העונה החדשה "האח הגדול V.I.P". במהלך הדיון עלתה גם המגבלה של זמן ההשהיה.

בעונות הקודמות בערוץ המעביר את ההתרחשויות בבית האח, שודרו אמירות בעלות אופי מיני, גזעני ועידוד שימוש בסמים. על מנת לשלוט בתכנים שעל המסך, בין המגבלות שהוטלו על התוכנית, נקבע זמן השהייה של שתי דקות, המאפשר לעצור את השידור. אולם המגבלה, שהוטלה על ידי מועצת הכבלים והלווין, מתייחסת את רק לשידור הטלוויזיוני. השידור האינטרנטי שאינו נתון לפיקוח וריגולציה, משוחרר ממנה.

ד"ר בן חי-שגב, אמרה לוואלה ברנז'ה בתגובה: "אני מברכת על העובדה ששידורי קשת השיתה על עצמה רגולציה, לא מתוקף חובתה החוקית אלא מתוקף האחריות החברתית שהיא מפגינה. עם זאת, הרגולטור אינו יכול לסמוך על הרצון הטוב או על חוש האחריות של הגופים המשדרים וצריך לאסדר בדחיפות את שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, כדי להבטיח מינימום של הגנות עבר קהל הצופים. מקרה זה ממחיש את המצב האבסורדי בשוק הטלוויזיה, הפועל במגרש משחקים לא אחיד. הרגולציה הנוהגת היום לא מדביקה את קצב ההתתפתחויות התרבותיות והטכנולוגיות והיא מפגרת בעשור לפחות אחרי מדינות המערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully