וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנה בן דור על רוגל אלפר: "נפיחה עם ריח עז של צואה"

9.5.2015 / 23:26

שוב מעוררת ביקורת טלוויזיה של אלפר ביקורת נגדית, הפעם של במאית הסרט הדוקומנטרי "הירושימה הקטנה", אורנה בן דור, שמיהרה להגיב בדף הפייסבוק שלה, עם תיאורים ציוריים במיוחד

אורנה בן דור. בן קלמר
אורנה בן דור/בן קלמר

יקיר המדור, מבקר הטלוויזיה של "הארץ", שוב מסתבך: ביום שישי, בשעה 05:50 בבוקר, מיהרה הבימאית אורנה בן דור, לעדכן את דף הפייסבוק שלה, ולפרסם פוסט שבו תקפה את רוגל אלפר, וכתבה בין היתר: "לאיש ולנפיחה קוראים רוגל אלפר ועולה ממנו ריח עז של צואה".

הפוסט הנוקב נכתב לאחר שערב קודם שודר בערוץ 10 החלק הראשון בסרטה התיעודי של בן דור "הירושימה הקטנה", עליו כתב אלפר תחת הכותרת "אורנה בן דור רוצה להיות ואנונו": "לעתים יש תחושה שבן דור נורא רוצה להיות ואנונו, ולהוכיח שקונספירציה אפלה זוממת להשתיק אותה. תנוח דעתה. כנראה שגם אחרי הסרט הזה היא תמשיך להתהלך בנינו חופשיה".

"טענות פשטניות, כלליות ועמומות, המדיפות ניחוחות של דמוניזציה"

אלפר ציין בביקורת שבסרטה של בן דור על רדיפת עובדי הקריה למחקר גרעיני "מוצגות טענות פשטניות, כלליות ועמומות, המדיפות ניחוחות של דמוניזציה, שעליה בן-דור מנצחת בעצמה מבלי לתת תוקף לאישומיה".

בעקבות הביקורת, כתבה בן דור בדף הפייסבוק שלה: "אחרי חודשים מפרכים של עבודה הבאנו אתמול בערב את סיפורם של עובדי הכור בדימונה. סיפור עצוב, מכעיס, שמלמד על התנהלות לא הוגנת, מתנשאת וחסרת חמלה של מדינת ישראל כלפיהם. עשיית הסרט הייתה מסע רגשי מטלטל מעין כמותו, מכאיב ומפרק סדרי עולם,.

"הבוקר פתחתי את עיתון 'הארץ' וגיליתי שאיש אחד שכל חייו עשה רק כישלונות עלובים, מעליב את עבודתי ואותי בנפיחות מתנשאות בעלות ריח רע של התחשבנות עבר. לאיש ולנפיחה קוראים רוגל אלפר ועולה ממנו ריח עז של צואה. חשבתי להיות ממלכתית ולהתאפק והחלטתי שמספיק זה מספיק ועיתון הארץ צריך להיפרד מעלוקות נוסח לאור או אלפר ומהר".

"איש אפור ועלוב שהעט בידו משמשת לנגח יוצרים או להתחנף לאנשי שלומו"

לוואלה ברנז'ה מסרה בן דור בתגובה: "מי שראה את הסרט וקרא את הביקורת ודאי יופתע מהעובדה שעיתונאי אינו נזעק כשמציגים עוולה רבת שנים אותה הצגנו בסרט. לוקח צד עם המערכת, הפרקליטות, שאפילו מבקרת הפרקליטות השופטת גרסטל התבטאה בכתבה לעיתון שהמשפט המדובר הוא בושה לדמוקרטיה ולאופן שבו התנהלה הפרקליטות, שעיתונאי אינו נזעק לכך שעוקבים אחרי קולגות. רוגל אלפר הוא איש אפור ועלוב שהעט בידו משמשת לנגח יוצרים או להתחנף לאנשי שלומו. בושה לעיתונות ולאינטליגנציה להעסיק אדם כזה".

עוד הוסיפה בן דור: "כמו כן, הוא כותב את המשפט הבא: 'ברור שהעובדים נפגעו מקרינה', אם זה ברור איך ייתכן שהוא יוצא נגד הסרט ולוקח צד עם הפרקליטות? בקיצור, ביקורת תמוהה אם לא לוקחים בחשבון את ההתחשבנות הממושכת שלו נגדי".

את תגובתו של רוגל אלפר אלפר לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully