וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדרן וה"בהמות": הפרה לקול ברמה על הערות גזעניות

11.5.2015 / 10:16

פרסום ראשון: הרשות השנייה רשמה הפרה לכאורה לרדיו החרדי קול ברמה, בעקבות התבטאויות גזעניות של השדרן מוטי לביא, שהשתמש בין היתר בביטויים כמו "בהמות" ו"מפלצות" שכוונו למפגינים בני העדה האתיופית

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015/דרור עינב

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו רשמה הפרה לכאורה לתוכנית "שמונה עד עשר" ברדיו החרדי קול ברמה, בעקבות התבטאויות גזעניות של השדרן מוטי לביא, שהשתמש בין היתר בביטויים כמו "בהמות" ו"מפלצות" שכוונו למפגינים בני העדה האתיופית.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, פורום עורכי הדין יוצאי אתיופיה בישראל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית על הסתה לגזענות ושלח העתק מהמכתב לרשות השנייה.

בשבוע שעבר, ביום שני בבוקר, לאחר ההפגנה של בני העדה האתיופית בכיכר רבין, בתוכניתו של לביא "שמונה עד עשר" הוא כינה את המפגינים "מפלצות", בהמות", ו"פראי אדם". דבריו של לביא פורסמו לראשונה בוואלה.

לאחר הפנייה, מסרו לוואלה ברנז'ה חברי הפורום: "האלימות המשטרתית והגזענות, שבגינן יצאו מפגינים רבים למחאה, והאלימות המילולית כפי שבאה לידי ביטוי על ידי מגיש תכנית הרדיו, מרדכי לביא, הם שני צדדיו של אותו המטבע. מדובר בדברים שהינם בגדר הסתה לגזענות ואנו מצפים, הן מהיועץ המשפטי לממשלה והן מהרשות השנייה לטלוויזיה ומרדיו 'קול ברמה', לנקוט בכל האמצעים והכלים שהחוק מסר בידם בכדי להוקיע אמירות גזעניות ומבזות מהסוג הזה".

היום (ב') הודיעה הרשות השנייה על כך שרשמה הפרה לרדיו, והסבירה כי האמירות של לביא מנוגדות לכללי הרשות השנייה בדבר אובייקטיביות בשידור ואיסור על תוכן פוגעני החורגים מגבולות השיח הראוי בשידורי הרדיו.

מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, מסר בתגובה: "אין מקום בשיח הציבורי לאמירות שעולות כדי פגיעה בוטה בציבור המאזינים ככלל ובישראלים יוצאי אתיופיה בפרט. תחנות הרדיו האזורי פועלות מתוקף משאב שניתן להם על ידי הציבור והן מצופות להשתמש בבמה זו באחריות ובהתחשבות ברגשות הציבור בישראל. הרשות תוסיף לפעול במלוא האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח שמקרים של פגיעה בציבור המאזינים בישראל לא ישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully