וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים: אסף אמיר פורש

11.5.2015 / 12:54

אסף אמיר פורש בתום קדנציה שניה וסוערת בת 3 שנים, במרכזה עמדה ועדת אייל לבחינת הכשלים בשוק ההפקה: "אני מקווה ששר התקשורת החדש יקרא בראש פתוח את מסקנות הועדה ויאמצן". יפעת פרסטלניק וענת אסולין ישמשו כיו"ר משותף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חילופי משמרות באיגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה: יו"ר האיגוד אסף אמיר פורש מתפקידו ובמקומו התמנו לתפקיד המפיקות יפעת פרסטלניק וענת אסולין שיכהנו במשותף. אמיר מסיים קדנציה סוערת שארכה כשלוש שנים, ובמהלכה הוביל את מאבק המפיקים העצמאיים לשמירה על זכויותיהם מול גופי השידור, וזאת בתיאום עם שותפיהם הראשיים של המפיקים ליצירה – הבמאים והתסריטאים. איגוד המפיקים בראשותו של אמיר היה בין אלו שדחפו להקמת ועדת אייל לבדיקת הכשלים בשוק ההפקה בישראל.

במסקנותיה הצביעה הוועדה על זכייניות הטלוויזיה כגורם עיקרי לכשל - הנובע מריכוזיות יתר של ההפקות בשוק. על פי הוועדה, בידי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת מה שהיא כינתה "כוח מסחרי משמעותי" המביא רבים מהיוצרים "לוותר על זכויות היוצרים שלהם, להסתפק בשכר מינימאלי ולהתגמש מול כל דרישה שתעלה מצד הגוף המשדר – ובלבד שהיצירה תשודר".

נוסף לכך היה אמיר גורם מרכזי בפעילות איגודי היוצרים מול השידור הציבורי, ששיאיה היו הגשת עתירה לבג"ץ לחיוב ערוץ 1 לשדר הפקות מקור וחקיקת תיקון לחוק רשות השידור שקבע מכסות נאותות ליצירה מקורית ושמירה על בעלות היוצרים ביצירה.

ענת אסולין, יפעת פרסטלניק. יח"צ, עיבוד תמונה
ענת אסולין, יפעת פרסטלניק/עיבוד תמונה, יח"צ

"רק הפקה עצמאית יכולה לייצר תכנים מקוריים ומפתיעים"

יושבות הראש החדשות של איגוד המפיקים הן מפיקות ותיקות. פרסטלניק הפיקה בין השאר את הסרטים "ברקיע החמישי" ו"שלוש אמהות", את הסרט הדוקומנטרי "החולמות" על יוצרות קולנוע חרדיות. אסולין הפיקה, בין השאר, את סרטי הקולנוע "אבידות ומציאות", "האסונות של נינה", "חולה אהבה בשיכון ג'" ו"נקמתו של איציק פינקלשטיין", כמו גם את סדרות הטלוויזיה "שביתה", "אדמה", "פרשת השבוע" ו"שבתות וחגים".

"רגע לפני שנכנסים לתפקידם שרי תקשורת ותרבות חדשים זה זמן טוב לחילופים גם אצלנו", אומר אמיר, שמסיים עכשיו קדנציה שנייה בראשות האיגוד (הראשונה היתה באמצע העשור הקודם), "גולת הכותרת של עבודת האיגוד היתה כמובן המאבק לשמירת שוק ההפקה העצמאי. רק הפקה עצמאית יכולה לייצר תכנים מקוריים ומפתיעים ולאפשר לקולות שונים בחברה להביע את עצמם. ההפקה העצמאית אחראית במידה מכרעת לשגשוג של התוכן הישראלי הן בטלוויזיה והן בקולנוע, בארץ ובעולם. אני מאוד שמח שניהלנו את המאבק החשוב הזה במשותף ובתיאום עם שותפינו ליצירה – התסריטאים והבמאים. כולי תקווה ששר התקשורת החדש יקרא בראש פתוח את מסקנות ועדת אייל, ישקול אותן בכובד ראש ויאמצן".

"בשנים האחרונות פעלנו גם למען רשות שידור חדשה", מוסיף אמיר, "העתירה לבג"ץ שהגישו ארגוני היוצרים קידמה מאוד את העניין והביאה בסופו של דבר את הממשלה והכנסת לחקיקת חוק השידור הציבורי החדש. אנחנו מאוד מקווים שהמהלך כולו יושלם בזמן הקרוב סופית, ויביא לחיזוק מעמד היוצרים והיצירה הישראלית המקורית. עוד אומר כי אני שמח מאוד במינויין של ענת ויפעת וסומך עליהן לחלוטין ומתכוון כמובן לתרום את חלקי כחבר הנהלה להצלחתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully