וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום אנחנו קורבן של אנשים שבעבר היו קורבן בעצמם"

12.5.2015 / 18:33

בפאנל בנושא ייצוג הקהילה האתיופית בתקשורת שהתווסף לפסטיבל "שובר מסך" בעקבות האירועים האחרונים, אמר עיתונאי "ידיעות אחרונות" דני אבבה: "להיות אתיופי בישראל זה מקצוע". ברהנו טגניה: "זה לא גל שיחלוף"

ברהנו טגניה. צ'ינו, מערכת וואלה! NEWS
ברהנו טגניה/מערכת וואלה! NEWS, צ'ינו

בעקבות מחאת בני העדה האתיופית, התקיים היום (ג') פאנל בהשתתפות עיתונאים, בנושא ייצוג הקהילה האתיופית. בין המשתתפים, כתב המשטרה של חדשות ערוץ 2, ברהנו טגניה, שאמר: "זה לא גל שיעבור,החברה הישראלית מאוד גזענית".

בפאנל שהתקיים במסגרת פסטיבל "שובר מסך", במכללה האקדמית עמק יזרעאל, לקחו חלק מלבד טגניה, עיתונאי "ידיעות אחרונות" דני אבבה, המרצה לתקשורת ד"ר עמית קמה, העוסק בין היתר בחקר מיעוטים וחבר מועצת עיריית עפולה אביי דג'ן. את הפאנל, שהתווסף לפסטיבל בעקבות האירועים בכיכר רבין, הנחה העיתונאי ערד ניר.

לדברי אבבה: "להיות אתיופי בישראל זה מקצוע. אני מסתובב ואנשים אומרים לי 'אנחנו אתכם', כל ההצגה הזאת מעצבנת אותי". ד"ר קמה טען: "המילה הגדולה היא גזענות, הייצוג התקשורתי נחלק לשני טיפוסים של האתיופים, הראשון הוא 'עושה הבעיות', רב עם שוטרים והשני הוא 'האסימון', הקצין הראשון, הרופא הבכיר וכו'. אני לא רואה את זה בהיבט החיובי, זה מלמד על כך שאתם קצת פחות מאיתנו הלבנים ואני לא מסכים עם זה". לאחר שעלה נושא הגזענות לדיון, אמר טגניה: "זה לא גל שיעבור, החברה הישראלית מאוד גזענית במובן שאני עוצר ושואל 'איפה אני חי?'".

"אני בעבודתי מגיע לכל שיחה חצי שעה לפני, הם מופתעים שאני כותב, כאילו זו הפתעה שאתיופי כותב", הוסיף אבבה, "הייתי בראיון אצל שר, הוא אמר לי 'אני מת על הקהילה שלכם, יש לי הרבה חולצות, אתה רוצה אותן?'. אבבה התייחס גם לאלימות מצד המשטרה, ואמר: "המשטרה מורכבת ברובה ממזרחים, היום אנחנו קורבן של אנשים שבעבר היו קורבן בעצמם. העובדה שאנחנו מצליחים בצה"ל היא כי בצה"ל כולם שווים".

לאחר הדיון, פנה טגניה במסר אל בני הקהילה האתיופית ולחברה בישראל בכלל: "צריך להיות שינוי, שמתייחסים קודם כל לתפקיד שלי ולא לצבע שלי. אני פונה אל בני העדה, אסור לנו להתייאש, זה קל להגיד לא מקבלים אותנו, צריך לעבוד הרבה יותר, כי אני יודע שיסתכלו עליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully