וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: בערוץ 9 מתנכלים לעובדים שמנסים להתאגד

18.5.2015 / 12:23

ארגון העיתונאים פנה הבוקר לבית הדין לעבודה בתל אביב, בטענה שערוץ 9 פיטר עובדות רק משום שהצטרפו לוועד העובדים, שהוקם בערוץ לאחרונה; "ניסו להרוג שתי ציפורים במכה". ערוץ 9: "הטענה שקרית ומשוללת כל יסוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים הגיש בקשה למתן צו מניעה מבית הדין לעבודה בתל אביב, נגד פיטורי שתי עובדות הערןץ שלקחו חלק בהתארגנות עובדים. בכך, טוענים בארגון, מנסים בערוץ לפגוע בוועד העובדים שהוקם בו לאחרונה.

בבקשה שהגישו הבוקר (שני) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב עורכי הדין אמיר בשה, מורן סבוראי ושני בן שחר ממשרדו של בנימין כהן המעניק ייעוץ משפטי לארגון העיתונאים, נטען כי, "עניינה של בקשה זו בצווי מניעה וסעדים הצהרתיים כנגד המשיבה, המפעילה ערוץ טלוויזיה, לנוכח פיטוריהן של שתי חברות ועד, בשל פעילותן בהתארגנות העובדים הראשונית וחברותן בוועד".

בהמשך נטען כי בערוץ 9 ניסו "להרוג שתי ציפורים במכה. האחת, להביא לפיטורי עובדים באופן חד צדדי, והשנייה, לפגוע במעמדו של ארגון העובדים במקום העבודה, וזאת בהתארגנות ראשונית ושברירית במקום העבודה שמלאו לה בקושי חודש ימים".

בבקשה מצוין בנוסף כי ועד העובדים בערוץ 9, שהוקם באחרונה זוכה להתעלמות מצד הנהלת הערוץ, שאינה מכירה בו ומוכנה לדון עמו בעניינים שונים הנוגעים לעובדים. יתרה מזאת, לטענת עורכי הדין, שתיים מחברות הוועד פוטרו רק משום שלקחו חלק בהתארגנות. כעת, דורשים בארגון להשיב את שתי העובדות לעבודתן בערוץ, ולשלם להן פיצויים בסכום של 200,000 שקלים.

"פעולותיה של החברה", טוענים עורכי הדין של ארגון העיתונאים, "מהוות פגיעה קשה וחמורה בזכות ההתארגנות ומהוות הפרה של חוק ההסכמים הקיבוציים". בנוסף נטען כי בערוץ 9 נוקטים ב"דרך של איום מרומז על כלל ציבור העובדים על ידי הנפת חרב הפגיעה במטה לחמן של פעילותן בהתארגנות העובדים הראשונית וחברותן בוועד העובדים, 'למען יראו וייראו'".

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "במסגרת הסכם שיתוף מידע ותוכן שנחתם לאחרונה בין ערוץ 9 וחברת החדשות של ערוץ 2, הוחלט על שינוי ארגוני בערוץ. בין היתר, הוחלט על פירוק מחלקת הריכוז בערוץ, וכן פיזור, במידת האפשר, של חלק מעובדי החדשות בין מחלקות השונות בערוץ. לצערנו, לא לכל העובדים נמצא פתרון במסגרת השינוי".

"הטענה לפיה העובדות פוטרו כיוון שלקחו חלק בהתארגנות עובדים היא שקרית ומשוללת כל יסוד", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully