וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות: ההנהלה והוועד הגיעו להסכמה - תוכנית הקיצוצים יוצאת לדרך

31.5.2015 / 18:11

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי הקיצוצים והפרישה מרצון יתבצעו בשתי פעימות, יכללו מענק מוגדל ויסתיימו עם מעבר הקבוצה לראשל"צ. לאחר ביצוע הפעימה השנייה יקבלו העיתונאים חסינות מפני פיטורים במשך שנה וחצי. מסתמנת היענות גבוהה לפרישה מרצון

בניין מערכת ידיעות אחרונות. ראובן קסטרו
בניין מערכת ידיעות אחרונות/ראובן קסטרו

תוכנית הקיצוצים ב"ידיעות אחרונות" יוצאת לפועל, זאת לאחר שביום חמישי נחתם הסכם בין הנהלת הקבוצה לבין ארגון העיתונאים ונציגיהם ב"ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה"
ו-"XNET" - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בסך הכל יקוצצו 60 עובדים בשתי פעימות. בנוסף, הסכימו הצדדים על משוואה לפיה ככל שהוותק וגיל הפורשים גבוה יותר - כך יגדל מענק הפרישה.

"כפי שגם דיווחנו במיילים ובאסיפות, ההסכם כולל שתי פעימות של פרישה מרצון, האחת תחל באופן מיידי והשנייה בתחילת השנה הבאה, בסמוך לחתימה על הסכם קיבוצי רחב ולמעבר לראשון לציון", דיווח היום הוועד לעובדי הקבוצה.

על פי ההסכם שהושג, בפעימה הראשונה תוגדר מכסה של 20 עובדים ובשנייה של 40 עובדים. במידה שמספר הפורשים מרצון יהיה קטן מהמכסה שתיקבע, תוכל ההנהלה לפטר עובדים עד גובה המכסה. הקיצוצים יתבצעו בכל המחלקות והתפקידים מקרב עובדי הקבוצה.

כן נקבע כי בכל אחת מהפעימות ההנהלה יכולה להטיל וטו על עד 10% מהמועמדים לפרישה. בוועד הציעו לעובדים שמעוניינים לפרוש מרצון, להירשם ולקבל מענק פרישה המותאם לוותק ולגיל של כל אחד מהעובדים. בוועד הדגישו כי מסתמנת היענות גבוהה להליך הפרישה מרצון וכי מענקי הפרישה שיקבלו העובדים הם מוגדלים.

"לדוגמה, עובדת בת 35 עם ותק של 7 שנים ושכר בסיס של 6,000 שקל תקבל מענק של 9,000 שקל. עובדת בת 45 עם ותק של 15 שנה ושכר בסיס של 10,000 שקל תקבל מענק פרישה של 63 אלף שקל. עובדת בת 55 עם ותק של 20 שנה ושכר בסיס של 13,000 שקל תקבל מענק פרישה של 167 אלף שקל", ציין הוועד במכתב לעובדים.

על פי ההסכם שהושג גם העובדים שיפוטרו יקבלו מענק מעבר לפיצויי הפיטורין, אולם הוא יהיה נמוך מזה שיקבלו העובדים שיפרשו מרצון. לאחר ביצוע הפעימה השנייה יקבלו העיתונאים חסינות מפני פיטורים על רקע כלכלי בלבד, לתקופה של 18 חודשים, עד אמצע 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully